Caterham

Zveřejněno 27. 04 2014 — Jan Pastorek
Licence: malajsijská
Sídlo: Leafield, Velká Británie
Jezdci: Kamuj Kobajaši, Marcus Ericsson
Motor: Renault
První závod: GP Austrálie 2012
Tituly: -
Oficiální stránka: caterhamf1.com
Sociální sítě:
Statistiky: GPGuide

Tým Caterham vstoupil do formule 1 v roce 2010 pod názvem Lotus Racing. Celý projekt řídil Tony Fernandes, majitel aerolinek Air Asia, po dohodě se skupinou Lotus. Fernandesovi se podařilo shromáždit kolem sebe skupinu zkušených a schopných lidí, díky nimž se Lotusu podařilo vybojovat desáté místo v šampionátu a porazit tak zbylé dva nováčky.

V roce 2011 už Fernandes podporu skupiny Lotusu neměl a tým přejmenoval na Lotus. Jezdecké duo Jarno Trulli a Heikki Kovalainen si tým ponechal a díky jejich výkonům mohl na konci sezony znovu slavit desáté místo v šampionátu. Na bodované příčky se mu ovšem dosáhnout nepodařilo, a tak o boji s týmy ze středu pole mohl zatím jen snít.

Dlouhodobé spory se skupinou Lotus vyústily v další změnu názvu týmu, tentokrát na Caterham. Změna názvu a výměna Jarna Trulliho za Vitalije Petrova však byly vším, co se v týmu změnilo. Jeho forma se od formy z předchozích let moc nelišila, navíc tým musel napnout všechny síly, aby udržel desáté místo v Poháru konstruktérů. Konec sezony se pak nesl v duchu výměny šéfa, tím novým se stal Cyril Abiteboul.

Nové vedení týmu vsadilo v sezoně 2013 i na nové jezdecké složení, tedy na Charlese Pica a Gieda van der Garda. Caterham však do závodů nasadil jen loňský vůz, který trošku upravil, a to se podepsalo na jeho výsledcích. Ačkoliv se stáj během sezony zlepšila, stejně podlehla Marussii v šampionátu a poprvé tak skončila poslední.

V roce 2014 tým opět kompletně změnil jezdecké složení, když angažoval Marcuse Ericssona a Kamuje Kobajašiho. I v nové éře motorů však zůstal věrný Renaultu.

Články