Carlos Sainz je vyjednávacím nástrojem Renaultu

Důležitým faktorem v jednáních kolem Hondy (McLarenu, Renaultu a Toro Rosso) je osoba Carlose Sainze. Právě o něj projevil Renault před časem zájem, ale Red Bull, kterému Toro Rosso patří, řekl ne. Situace se ale nyní změnila s tím, jak finišují jednání ohledně dodávek motorů pro další léta.

5 Štítky: Carlos Sainz Renault Zveřejněno 6. 09 2017 — Tomáš Richtr

Motivaci Renaultu rozvázat spolupráci s Toro Rosso a začít dodávat pohonné jednotky McLarenu by mohla posílit právě možnost, že by Renault pro svůj tovární tým získal Carlose Sainze. Podle informací zkušeného insidera Marka Hughese byla v principu dohoda Renault – Red Bull ohledně Carlose Sainze odsouhlasena a prý se finalizují kontraktační detaily, které samozřejmě mnohdy mohou pořád celé jednání zhatit.

Red Bull by totiž Carlose Sainze nepustil jen tak, ale Renaultu by jej na jednu nebo více sezon jenom půjčil. Sainz by tak zůstal pod managementem Red Bullu, ale jezdil by pro Renault. Nápojový gigant by tak Španěla měl připraveného pro seniorku Red Bullu potenciálně v roce 2019, když na konci příštího roku vyprší smlouvy jak Ricciardovi, tak Verstappenovi.

Pokud je to pravda, pak to také znamená, že by do Renaultu vedle Nika Hülkenberga nepřišel ani Fernando Alonso ani Robert Kubica.

Ze spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou by mohl těžit i Red Bull

Součástí velkého vyjednávání je přechod McLarenu na motory Renault – a hlavně motory Honda pro Toro Rosso příští rok a pro Red Bull od sezony 2019 dále. Kdyby se přece jen Hondě povedlo postavit konkurenceschopný motor, v přípravě na novou éru pohonných jednotek od sezony 2021 by měl Red Bull opět silného partnera. A to v éře s jednoduššími a levnějšími motory, na které Christian Horner z Red Bullu tak tlačí. Šlo by ale možná o novou éru bez Red Bullu, který je dle různých zdrojů svým působením v F1 dostatečně nakojen a zvažuje postupný odchod. Týmy by ale z mapy světa nezmizely. Toro Rosso je na prodej již delší dobu a Red Bull by mohl postupně přejít například v Aston Martin.

Jednání na všech frontách jsou velmi intenzivní a výsledek není jistý. V jednání je prý také přechod Sergia Péreze z Force Indie do Renaultu. Ve Force Indii by jej vystřídal Pascal Wehrlein.

Diskuse k článku

5 komentářů: “Carlos Sainz je vyjednávacím nástrojem Renaultu”

  1. Tomáš Richtr napsal:

    Hülkenberg zůstává. Pérez a Sainz oba do Renaultu nepůjdou 🙂

    MartinS96:
    To je jasný, ale pokud by do Renaultu šel Sainz i Pérez, za koho by jezdil Hülkenberg. Za Toro Rosso?

  2. MartinS96 napsal:

    To je jasný, ale pokud by do Renaultu šel Sainz i Pérez, za koho by jezdil Hülkenberg. Za Toro Rosso?

    Tomáš Richtr:
    Hülkenberg je továrním pilotem Renaultu

  3. Falco napsal:

    Ty blázni v McLarenu si opravdu myslí,že jim Renaul bude dodávat stejně dobré,jako svému továrnímu teamu? Rone Denisi vidíš to!!!

  4. Tomáš Richtr napsal:

    Hülkenberg je továrním pilotem Renaultu

    MartinS96:
    A co bude s Hülkenbergem? Podle mě nejlepším z výše jmenovaných.

  5. MartinS96 napsal:

    A co bude s Hülkenbergem? Podle mě nejlepším z výše jmenovaných.

Napsat komentář