Být povýšen, či vyhozen? Ricciardo stojí na rozcestí

Jak tenká je hranice mezi úspěchem a neúspěchem? O tom vám již možná brzy něco poví Daniel Ricciardo.

Štítky: Daniel Ricciardo Zveřejněno 23. 07 2024 — Dominik Kovář

Daniel Ricciardo se na Hungaroringu historicky dařilo. Před deseti lety zde vyhrál a v následujících dvou letech dojel pokaždé třetí. Letošní ročník měl rozjetý velmi dobře, do závodu odstartoval z 9. pozice, týmový kolega Júki Cunoda byl hned za ním.

Co ale Daniel Ricciardo nečekal, byla strategie, kterou jeho tým zvolil. Na střední sadě pneumatik stavěl již v sedmém kole. Během těchto kol do boxů zajížděli piloti s nejměkčí sadou. Ricciardo poté stavěl brzo i se střední sadou a zbytečně uvízl v “DRS vláčku”, ze kterého se již do konce závodu nevymotal a dojel na 12. příčce. Jeho kolega Cunoda měl o poznání lepší strategii a dojel devátý.

“Nevím, proč jsem byl hned na začátku povolán do boxů. Dostaly se před nás vozy na měkké sadě, což je v pohodě. Poté jedou do boxů a my za nimi, abychom následovali jejich strategii místo toho, abych jel v čistém vzduchu. Pak jsem jel v DRS vláčku a všichni jsme měli tvrdé pneumatiky,” řekl Ricciardo.

“Zažil jsem hodně závodů, z těch 250 nebo více je tohle jeden z nejvíce frustrujících, protože jsme měli dobré tempo. Na konci závodu jsem do vysílačky čekal od týmu omluvu, ale nedostal jsem ji, což mě naštvalo ještě víc.”

Ricciardo byl očividně rozhozený a není se čemu divit. Závod měl rozjetý na body a také na poražení svého týmového kolegy, se kterým momentálně dost možná svádí bitvu o povýšení do Red Bullu, pokud se rakouská stáj rozhodne Péreze vyměnit.

Game on!

Tento týden v Belgii má australský závodník poslední šanci ukázat, že to je on, kdo si zaslouží šanci a povýšení do Red Bullu. Před sebou má tři soupeře – Júkiho Cunodu, Liama Lawsona a Sergia Péreze. Poslední jmenovaný se může zachránit závodem bez chyb a tempem alespoň se blížícím úrovni Verstappena.

Red Bull už ví, že nasadit neozkoušeného jezdce proti Verstappenovi může mít devastující následky. Neustál to Pierre Gasly a neustál to ani Alexander Albon. To je velké plus pro Ricciarda. S Verstappenem již v Red Bullu působil a riziko špatných výkonů a nezvládnutí tlaku je zde menší.

Na druhou stranu je to již šest let od doby, kdy byli Ricciardo a Verstappen týmoví kolegové. Zatímco Verstappen se stal trojnásobným mistrem světa a na svém kontě má více než 60 výher, Ricciardo po ambiciózním přestupu do Renaultu pouze upadal a po neslavné štaci v McLarenu stál na rozcestí, jestli se do F1 někdy vrátí.

Nyní bojuje o svojí druhou šanci v Red Bullu. Ostatně, to byl cíl číslo jedna ve chvíli, kdy se v roce 2023 stal rezervním jezdcem svého bývalého týmu. Následující dny jsou skutečně buď a nebo. Buď si Red Bull zvolí cestu s Ricciardem a ten dostane šanci, na kterou čeká měsíce nebo zůstane u Racing Bulls a po konci sezóny pravděpodobně opustí nejen tento tým, ale také celou F1.