Byla to moje chyba, vyčítal si Rosberg
Němec promarnil nabídnutou příležitost a po sérii zaváhání projel cílem Velké ceny Itálie až za týmovým kolegou Hamiltonem, který slaví letošní šestou výhru. AKTUALIZOVÁNO
Němec promarnil nabídnutou příležitost a po sérii zaváhání projel cílem Velké ceny Itálie až za týmovým kolegou Hamiltonem, který slaví letošní šestou výhru. AKTUALIZOVÁNO
Nico Rosberg dokázal dokonale využít zaváhání týmového kolegy Lewise Hamiltona na startu závodu a ihned poté, co zhasla červená světla, se ujal vedení. Následně se však při brzdění do první šikany dopustil dvou velkých chyb, přičemž ta druhá jej o první příčku definitivně připravila.
„Lewis byl zkrátka rychlý a blížil se zezadu, takže jsem potřeboval zvýšit rychlost a výsledkem bylo, že jsem chyboval – bylo to velmi špatné. A to mě nakonec stálo vedení, takže z tohohle úhlu pohledu je to rozhodně velmi znepokojivé,“ nechal se slyšet německý závodník.
„Monza je jedna z nejobtížnějších tratí na brzdění kvůli nízkému přítlaku a nejvyšší (dosahované) rychlosti v roce. Není to výmluva, je to tak, jak to je. Je to tady jedna z výzev a bohužel jsem to dvakrát v závodě pokazil.“
A protože to byl právě kolega Lewis Hamilton, kdo závod v italské Monze opanoval, Rosbergův náskok ve vedení šampionátu se snížil.
„Samozřejmě jsem bezprostředně poté zklamaný, ale pořád je to druhé místo, pořád je to hodně bodů, takže to není naprostá katastrofa. Musím se na to podívat realisticky, může to být horší, než jak to je – na Lewise jsem ztratil pouze sedm bodů.“
Podobně jako před čtrnácti dny musel Rosberg i tentokrát na stupních vítězů čelit bučení fanoušků, kteří jsou na něj podle všeho stále naštvaní za kolizi s Hamiltonem z úvodu belgického závodu.
„Není to hezké, ale co mohu říct? Doufám, že časem mi odpustí a zapomenou – to bude skvělé. A omluvil jsem se, víc s tím dělat nemohu. Tým si zaslouží hodit všechny ty nedávné věci za hlavu a posunout se vpřed. Spa je za mnou, hodil jsem to za hlavu před víkendem (v Monze), dnešní závod prostě ovlivnila chyba,“ dodal lídr průběžného pořadí.
Na druhé straně garáže byla po skončení Velké ceny Itálie nálada o něco veselejší. Navzdory startovním patáliím si Lewis Hamilton totiž dojel pro své šesté vítězství v letošní sezoně.
„Velká gratulace týmu za náš výkon během tohoto víkendu. Řekli jsme, že chceme první dvě místa a dnes jsme je získali,“ pochvaloval si Hamilton.
„Ale byl to pro mě obtížný závod. Startovní sekvence neproběhla během zaváděcího kola správně a to samé platilo i pro start. Snažil jsem se odlepit (ze startovního slotu), jak nejrychleji to jen šlo, v podstatě jsem to sešlápl až na podlahu a doufal v to nejlepší. Naštěstí jsem neztratil příliš mnoho míst a byl jsem schopný předjet Kevina a poté svést dobrou bitvu s Felipem.“
V době, kdy britský pilot kroužil na druhé pozici za svým týmovým kolegou, jej závodní inženýr požádal, aby se na Rosberga tolik netlačil a místo toho raději šetřil obutí. Hamilton však dal na svůj vlastní instinkt a udělal přesný opak, což se mu záhy vyplatilo.
„Když jsem se přiblížil Nicovi, nechtěl jsem se držet zpátky, jelikož se vůz choval dobře a já ze zkušenosti věděl, že jediná šance (na předjetí) bude na začátku stintu, kdy jsou pneumatiky čerstvé, takže jsem šel do toho.“
Dnešní výsledek Brita pochopitelně velmi povzbudil: „Vítězstvím jsem velmi potěšen, cítím, že se mi energie před posledními závody vrátila zpět.“
A své měl k italskému klání pochopitelně co říct také Paddy Lowe, výkonný ředitel německé stáje.
„Nebyl to jednoduchý závod. První stresující okamžik nastal, když jsme museli (před startem) vyměnit Lewisovo přední křídlo poté, co na roštu utrpělo lehké poškození,“ objasnil.
„Pak na startu závodu Lewisův startovní systém nenavolil správný mód, což znamenalo, že měl špatné nastavení motoru a ztratil při výjezdu tři pozice. Odvedl skvělou práci, aby se dostal zpět, a v nájezdu do první šikany se vytáhl s prvotřídním předjížděcím manévrem na Massu. Celkově dnes měl lepší rychlost a dotahoval se na Nika, až do chvíle, kdy Niko v zatáčce jedna chyboval.“
„Oběma jezdcům jsme řekli, aby se v případě chyby při brzdění raději vydali po té dlouhé cestě místo toho, aby zablokovali kola a snažili se projet zatáčku. Bylo to proto, že vybrzděná ploška mohla těžce ovlivnit jednozastávkovou strategii, takže Nico udělal naprosto správnou věc – ale také ho to stálo vedení,“ poznamenal Paddy Lowe.
Diskuse k článku