Automobilist.com

Button při svém debutu v DTM dojel s Hondou devátý

Šampion z roku 2009 Jenson Button poprvé poměřil síly se svými japonskými kolegy ze Super GT proti pilotům DTM a i přes zpackaný pitstop, kvůli kterému se propadl až na 16. místo, dojel v nejlepší desítce.

Štítky: DTM Jenson Button Super GT Zveřejněno 5. 10 2019 — Bára Goldmannová

Příští rok vejdou v německém šampionátu cestovních vozů v platnost nová technická pravidla, tzv. „Class One“, a to kvůli tomu, že na startu budou stát kromě vozů DTM také vozy japonského seriálu Super GT. A právě závěrečný víkend sezony DTM na okruhu v Hockenheimu je jakousi zkouškou před velkou premiérou, která se odehraje v dubnu na okruhu v nizozemksém Zolderu.

Víkendu se zúčastní Nissan, Lexus a Honda, přičemž Honda nominovala pro oba dny jako svého jezdce bývalého pilota formule 1 Jensona Buttona. Brit už v kvalifikaci podal překvapivý výkon, když se kvalifikoval na šestém místě, zatímco Ryo Hirakawa (Lexus) a Tsugio Matsuda (Nissan) na prvního Reného Rasta ztratili téměř 4 vteřiny.

Po startu se úřadující mistr Super GT mírně propadl, ale přesto dokázal držet s ostatními tempo. Nezastavil jej ani nepovedený pitstop, kvůli kterému přišel o drahocený čas. Ten byl způsobený kvůli tomu, že zastávky v Japonsku probíhají odlišně než v DTM a u svých mechaniků strávil místo běžných deseti vteřin 17,9 sekund.

Ovšem po výjezdu z boxů zahájil stíhací jízdu a i bez „pomocníků“ DRS a push to pass dojel do cíle na solidním devátém místě. Byl tak nejlepším pilotem Super GT.

„Na startu jsem ztratil jen jedno místo. Bez DRS je ale těžké někoho pronásledovat. Teprve tehdy, když jsem našel rytmus, jsem se dokázal ostatních držet. Měl jsem se však lépe starat o pneumatiky. Kromě toho byla naše zastávka delší. Kluci nejsou na tyhle zastávky v boxech zvyklí, proto jsme tam ztratili nějaký čas. Po restartu jsem se probojoval z 15. místa na deváté. Byla to zábava,“ zhodnotil svoji premiéru devětatřicetiletý závodník.

Diskuse k článku

Napsat komentář