Buemi se mohl vrátit do F1. Proč to odmítl?
O služby švýcarského pilota měl údajně před pár lety zájem Red Bull, jenže Buemi nabídku nepřijal.
Sébastien Buemi byl členem juniorského programu a mezi lety 2009-2011 dostal příležitost ukázat své kvality v Toro Rosso. Přestože své týmové kolegy zpravidla porážel, tak musel po sezoně 2011 udělat společně s Jaimim Alguersuarim místo pro Daniela Ricciarda a Jean-Érica Vergneho. Posléze byl odsunut na střídačku a do minulého roku plnil roli rezervního jezdce Red Bullu. Kromě toho se v roce 2020 dokonce zúčastnil testů mladých pilotů na okruhu Yas Marina.
Nicméně svůj talent prokázal ve vytrvalostních závodech, kde s Toyotou několikrát ovládl ikonický 24hodinový závod v Le Mans v té nejvyšší kategorii. Kromě toho sklízí úspěchy ve formuli E. V elektrických monopostech se stal v sezoně 2015/16 šampionem a je rovněž trojnásobným vicemistrem (2014/15, 2016/17 a 2018/19).
V rozhovoru s kolegy z e-formel.de odhalil, že před sedmi lety jednal s šéfem rakouské stáje Christianem Hornerem a poradcem Helmutem Markem o možném návratu: “S Christianem a Helmutem jsme v roce 2018 jednali. Ale pro mě to nedávalo smysl, protože jsem měl ve formuli E a s Toyotou dobré smlouvy. Měl jsem opět šanci závodit pro Toro Rosso. Ale pro mě bylo lepší pokračovat v mých kontraktech, než se vrátit do formule 1.”
Na čem jejich námluvy ztroskotaly? “U Toro Rosso jsme mu nemohli nabídnout takový plat, jaký dostával ve formuli E a ve WEC,” prozradil Marko na začátku roku 2019 pro portál Motorsport.com a vysvětlil, proč se jej na konci roku 2011 zbavily: “Neviděli jsme žádný další potenciál na zlepšení. Potřebovali jsme vítěze.”
Ani tato situace nevyvolala mezi oběma stranami zlou krev. Byť je Buemi Red Bullu a Markovi vděčný za to, co pro něj udělali, tak tehdy “rozhodnutí moc nerozuměl. Rád bych jezdil ve voze Red Bullu. Ale nebylo to mé rozhodnutí, a s tím jsem se musel vypořádat. Tehdy to bylo velmi těžké. Celý život děláte vše pro to, aby jste jezdili ve formuli 1. Tato rozhodnutí není snadné pochopit, ale tehdy jsem zůstal rezervním pilotem Red Bullu. Musíte to zkrátka přijmout a okamžitě znovu přemýšlet o své budoucnosti.”
Na motorsport však zcela nezanevřel a jeho další kroky směřovaly právě do šampionátu vytrvalostních závodů WEC a formule E. “Znovu jsem se začal soustředit na Toyotu ve WEC. Ze začátku to nebylo jednoduché, ale věděl jsem, že rychlost tam je. V motorsportu musíte mít ale také trochu štěstí. A ve WEC a formuli E jsem měl hodně štěstí. Vyhrál jsem v obou šampionátech, ale musíte mít trochu štěstí na to, být ve správný moment ve správném týmu. A ve formuli 1 to (pro mě) nebyl správný okamžik,” uzavřel šestatřicetiletý závodník.