Budou vozy v roce 2021 nestabilní a těžko ovladatelné?

Změny pravidel v roce 2017 vedly k navýšení přítlaku a rychlejším časům na kolo, ale také k horšímu předjíždění. To má za cíl napravit výrazně odlišná aerodynamika plánovaná pro rok 2021. S novými regulemi se ale pojí i několik nepříjemností.

Štítky: 2021 Andy Green Zveřejněno 18. 12 2019 — Lukáš Štěrovský

Jednou z nich je potenciálně těžká ovladatelnost vozů. „Myslím, že v některých oblastech by pravidla mohla být volnější. Například se domnívám, že kolem nosu vozu jsou omezení tak svazující, až to bude škodit ovladatelnosti auta,“ upozorňuje technický šéf Racing Pointu Andy Green.

„Auto bude aerodynamicky dost nestabilní. A to si nemyslím, že je dobré. Bude vážně těžké jej řídit. Kdyby nám dovolili jen kousek svobody při návrzích vozů, vyřešili bychom to a zachovali bychom přísavný efekt a nízké turbulence za vozy.

Chcete auta, co jsou trochu předvídatelnější co do chování, takže jezdci mohou útočit, vědí, co mají pod sebou a co se stane. Zkrátka vědí, že mohou jet na limitu, protože vůz je i při takové jízdě stabilní. A z toho, co jsem viděl, to pro auta specifikace 2021 zatím neplatí,“ dodává Green.

S tím ale nesouhlasí sportovní šéf F1 Ross Brawn. Podle něj je odsuzování nových pravidel předčasné a hájí se tím, že výzkumný tým provedl ty nejpečlivější simulace, jaké ještě před pár lety nebyly možné, aby se ujistil, že se zlepší kvalita závodění.

Diskuse k článku

Napsat komentář