Budou v F1 od příštího roku dva povinné pit stopy?
Už v příštím roce bychom v závodech mohli vidět dvě povinné zastávky.
Deník Motorsport Italia přišel o víkendu se spekulací, že F1 uvažuje o zavedení dvou povinných zastávek během závodu. V současných pravidel zní, že každý pilot musí za závod použít minimálně dvě rozdílné směsi pneumatik, což je předurčuje k minimálně jedné povinné zastávce v boxech.
Pneumatiky jsou nyní na takové úrovni, že i s nejměkčí sadou jste s autem naplněným benzínem odjet více než polovinu závodu bez sebemenšího problému. To přispělo bezpečnosti, ale ubralo na atraktivnosti.
“Pirelli to má těžké, ať udělá cokoli,” vyjádřil podporu výrobci pneumatik George Russell. “Pokud je pneumatika hodně opotřebovaná, lidé říkají, že jezdci nemohou tlačit. Když k žádné degradaci pneumatik nedochází, říkáme, že je to nudný závod.”
Jak by tedy mohla F1 upravit pravidla? Jak jsme již naznačili, v současných pravidlech není stanoven povinný počet zastávek, ale počet jednotlivých směsí. Pokud by byly dvě povinné zastávky, mohla by odpadnout povinnost nasadit různé směsi a piloti by měli volné ruce. V opačném případě by mohlo dojít naopak k tomu, že by piloti museli použít jak měkkou, střední i tvrdou směs.
Ředitel Pirelli Mario Isola přiznal, že ve společnosti uvažují, jak zlepšit závodění: “Ano, několikrát jsme o tom mluvili. Vzpomínám si, že naposledy jsme měli nějaké simulace od týmů. Povídali jsme si s ostatními zainteresovanými stranami, s FIA, F1 a týmy a řekli jsme si: Dobře, pokud vybereme tyto tři směsi pro závod A, B, C, D, E – jaká je pro vás předpokládaná strategie? Požádali jsme týmy, aby tyto simulace provedly a vrátily se nám – ne aby je zveřejnily, ale pouze nám poskytli informace.”
“Uvědomili jsme si, že většina týmů se shodne na stejné strategii, protože máte měkkou pneumatiku, která je schopna ujet pět kol, střední pneumatiku, která je dobrá na 20 kol, a tvrdou pneumatiku, která zvládne jet nejdéle. V podstatě replikovaly stejnou strategii. Takže když zavedete více omezení, existuje riziko, že se všichni vydají stejným směrem.”
Možností je také to, že by na určité sadě mohl jezdec odjet pouze určitý počet kol. V té chvíli by pak ale soupeři veděli, kdy zajede daný jezdec do boxů (pokud se nerozhodne absolvovat zastávku dříve).
Možností, jak s tímto pravidlem naložit, je spousty a my jsme zvědaví, co F1 společně s Pirelli vymyslí.








