Brazilský ‘raketový’ motor Hamilton v Kataru vynechal. Nyní na něj přijde řada

Lewis Hamilton byl v Kataru dále před Maxem Verstappenem, než Mercedes očekával, přestože neměl čerstvější a silnější motor z jeho dvou dostupných motorů.

Štítky: Andrew Shovlin Lewis Hamilton Mercedes Zveřejněno 23. 11 2021 — Jiří Košta

Technický ředitel týmu Andrew Shovlin řekl, že očekávali, že okruh Losail, na kterém F1 závodila minulý víkend poprvé, bude jejich nejslabším ze tří finálových závodů v letošním kalendáři.

„Mysleli jsme si, že tady budeme dobří, ale tohle byla trať, která z těch tří byla ta, u kterých jsme měli možná největší obavy,” přiznal Sovlin.

Valtteri Bottas vedl páteční tréninky, ale Hamilton zaostával o více než čtyři desetiny sekundy za svým týmovým kolegou. Shovlin řekl, že Bottas se sžil s okruhem rychleji, než jeho týmový kolega na neznámé trati.

„Jedna z prací, kterou jsme museli v pátek udělat, byla zjistit, zda naše simulace jsou v souladu s realitou, umístit vše do správného okna. Ale spousta práce, kterou jsme udělali, byla dobrá.

Valtteri ve skutečnosti začal na lepším místě než Lewis. Ale od první sobotní jízdy jste viděli, že Lewis se také zapojil, a pokračoval v tom až do konce víkendu.”

Hamilton získal pole position o 0,597 sekundy, protože Verstappenův nejrychlejší čas byl smazán. Skutečný výkonnostní rozdíl byl stále 0,455 s vyšší, zatímco Bottas byl 0,651 s od svého kolegy z Mercedesu.

„Od sobotního rána to vypadalo, že Lewis má všechno pod kontrolou. Ale je velmi těžké předvídat, zda rozdíl bude jedna desetina, dvě desetiny, což je stále ale docela pěkný odstup.

Momentálně je opravdu napřed. Můžeme provádět všechny naše simulace, ale nic nevysvětluje, proč byl tak daleko před Maxem. V zásadě je to jen na něm, jak se zapřel, a udělal to, co bylo třeba udělat.”

Mercedes nasadil novou pohonnou jednotku do Hamiltonova vozu o víkendu Velké ceny Sao Paula, ale v Kataru se vrátil k dřívější verzi. Čerstvější a výkonnější motor hodlají použít v závěrečných dvou víkendech na tratích s delšími rovinatými úseky.

„Jsou dva, se kterými závodíme, a tady jsme měli ve voze slabší z nich kvůli typu okruhu,” potvrdil Shovlin.

Tým NIO 333 odhaluje nový design