Brazílie k týmům ze středu pole příliš vlídná nebyla

Jediným bodujícím pilotem z kvarteta menších stájí byl Nico Hülkenberg hájící barvy Force Indie. Toro Rossu, Sauberu a Lotusu scházela rychlost.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 9. 11 2014 — Tomáš Bohuslav

Jediným bodujícím pilotem z kvarteta menších stájí byl Nico Hülkenberg hájící barvy Force Indie. Toro Rossu, Sauberu a Lotusu scházela rychlost.

Force India

Ačkoliv včerejší kvalifikace nedopadla pro tým Vidžaje Mallyi zcela podle představ, Brazílii s prázdnou neopouští. Její bodové konto obohatil Nico Hülkenberg, jehož jméno se ve výsledkových listinách nedělního klání objevilo na konečném osmém místě.

„Byl to celkem cool závod a je velmi uspokojivé skončit na osmé pozici. V závodě na tři zastávky na to musíte pořád tlačit, ten můj ale nebyl tak komplikovaný a po velkou část odpoledne jsem si tam jezdil úplně sám. Také jsem svedl několik hezkých bitev a byla to dobrá zábava. Vůz se dnes choval o trochu lépe, než v dřívějších částech tohoto víkendu, takže jsem se v něm cítil pohodlněji a mohl jsem na to tlačit. Tým udělal správná strategická rozhodnutí a v těchto horkých podmínkách se nám podařilo využít náš potenciál z hlediska pneumatik. Skončil jsem hned za oběma ferrari, a s jedním nebo dvěma koly navíc jsem možná mohl na místo osmé pozice skončit šestý,“ nechal se slyšet Nico Hülkenberg.

To pocity jeho týmového kolegy Sergia Péreze byly na konci Velké ceny Brazílie diametrálně odlišné:

„Byl to obtížný závod, po celý víkend mi opravdu nic nehrálo do karet. Kvůli času, který jsme ztratili v pátek, a té včerejší penalizaci jsme celou dobu věděli, že bude těžké získat ztracenou půdu pod nohama. Během závodu jsem dělal maximum, ale po té pětivteřinové penalizaci (za nadměrnou rychlost v boxech) jsem přišel o spoustu pozic na trati a po většinu odpoledne jsem byl zaseknutý v provozu. Nemohl jsem se nijak posunout vpřed, vozy kolem nás jely na podobné strategii. Takže to byl znepokojivý víkend a jen doufám, že v Abú Dhabí dosáhneme lepšího výsledku.

Toro Rosso

Těsně za hranicí první desítky skončil Daniil Kvjat. Ruský pilot si v závodě vzhledem ke své výchozí pozici významně polepšil, na body to však nestačilo.

„Těžký závod, ale po startu ze sedmnácté příčky na roštu bylo jedenácté místo nejlepším výsledkem, jakého jsme dnes mohli dosáhnout,“ konstatoval Kvjat. „Vážně jsem udělal maximum, ale vozy poháněné motory Mercedes byly bohužel na rovinkách o mnoho rychlejší než my a já jsem nic víc už udělat nemohl. Tvrdě jsme bojovali o desáté místo, ale prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. Já i celý tým jsme udělali maximum a já doufám, že všechno tohle naše úsilí bude odměněno v Abú Dhabí, v posledním závodě.“

A nebodoval ani Jean-Eric Vergne. Podle jeho slov se dnes monopostům týmu Toro Rosso zkrátka nedostávalo potřebné rychlosti.

„Dnes to byl velmi bolestivý den. Skoro celý závod jsem strávil v provozu za Pérezem a byl jsem pomalejší než on, takže ani s otevřeným DRS na rovinkách nebylo možné ho předjet. Kvůli tomu jsem ztratil spoustu času a v té chvíli jsem měl již po závodě. Získat nějaké body dnes bylo nemožné,“ posteskl si v cíli třináctý Francouz.

Lotus

Závodní víkend v Brazílii započal tým z Enstone celkem slušně, postupem času ale jeho výkonnost upadala, a tak i on nakonec odjíždí s Interlagosu s prázdnou. Ba co víc, jeden z černozlatých monopostů cíl dnešního závodu nespatřil vůbec, a sice ten, v jehož kokpitu seděl Romain Grosjean. Na vině byly problémy s pohonnou jednotkou od Renaultu.

„Start závodu byl dobrý a rychle se nám podařilo se dostat vzhůru startovním polem. Každopádně, v polovině závodu jsme museli přepnout ze strategie dvou zastávek na tři, a to s sebou přineslo i několik výzev. Během tohoto víkendu bylo na voze uděláno hodně práce, aby se zlepšila jeho výkonnost, takže je tvrdé nedojet do cíle. Podíváme se na to, co se stalo, a ujistíme se, že jsme připraveni vytěžit maximum z nabízených dvojitých bodů v příštím závodě.“

A spasit Lotus se nepovedlo ani jeho druhému jezdci Pastoru Maldonadovi, jenž projel pod šachovnicovým praporkem jako dvanáctý v pořadí.

„Byl to těžký závod. Kvůli vysokému opotřebení pneumatik jsme museli přepnout ze strategie dvou zastávek na tři, což znamenalo, že náš závod byl znehodnocen. Můj start nebyl skvělý, ale před koncem závodu se nám podařilo být daleko konkurenceschopnější a mířili jsme na body. Dělal jsem maximum a doufal jsem, že bych mohl předjet Valtteriho Bottase, ale nakonec to bylo nemožné. V Abú Dhabí na to budeme samozřejmě tvrdě tlačit,“ slíbil všem fanouškům Lotusu Venezuelan.

Sauber

S jedním závodem do konce sezony svítí i nadále na bodovém kontě švýcarského týmu jedna velká nula. Přitom na základě výsledků včerejší kvalifikace si minimálně Esteban Gutiérrez mohl dělat reálné naděje na dokončení v první desítce. Nakonec se tak ovšem nestalo a mladý Mexičan se musel spokojit až se čtrnáctou příčkou a jedním kolem ztráty na vítěze.

„Během celého závodu jsme bojovali a až do jeho poloviny to vypadalo dobře. Když jsem se pokusil bojovat s vozem přede mnou, ztratil jsem hodně přilnavosti a pneumatiky se začaly rychle přehřívat. Bylo obtížné se vypořádat s (nedostatkem) přilnavosti pneumatik. Je tu ještě jeden závod a my na to musíme dále tlačit, abychom si splnili náš cíl, kterým je bodovat,“ uvedl Gutiérrez.

Příliš radosti nemohli mít ani na druhé straně garáže. Adrian Sutil musel během Velké ceny Brazílie čelit hned několika potížím, která vyústily v konečné šestnácté místo.

„Byl to pro mě normální závod. Musel jsem startovat z boxové uličky, protože jsme měli problém s konfigurací chlazení. Je to škoda, jelikož ty problémy máme celkem často. Jako jezdec do toho v kvalifikaci dáte všechno, ale pak musíte startovat z poslední pozice. Navíc tu byl během mé první zastávky v boxech incident, který mě stál spoustu času. Je to frustrující, dnes jsme ale odvedli naše maximum,“ prohlásil v cíli šestnáctý Němec.

Diskuse k článku

Napsat komentář