Bottasovo kolo sundají až v továrně. Co přesně se stalo?
Valtteri Bottas odstoupil z Velké ceny Monaka, protože se nepovedlo vůbec sundat pravé přední kolo. Na vině je konstrukce ve spojení s prostým faktem, že mechanik ovládající pneumatickou pistoli jednoduše matici takzvaně 'strhl'.
Matice je dnes integrální součástí ráfku kola. Pryč jsou doby, kdy mechanici honili po zemi zdivočelé matice, které jim vypadly z rukou. Na matici Mercedesu jsou patrné dva výstupky na ‘kopuli’ – jakási křidélka. Ta slouží k zajištění pneumatické pistole, což pak vede k možnosti maticí otočit na jednu nebo druhou stranu.
Problém, který nastal, spočíval v tom, že pneumatická pistole nedosedla precizně a s ohledem na svou sílu dvě zmiňovaná křidélka jednoduše očesala. Technický ředitel Mercedesu James Allison prozradil, že tomu v týmu říkají “obrábění matice”.
Na závodním okruhu v Monaku už nešlo kolo z auta sundat. Bude nutné jej “bolestivě” vyvrtat, což se stane až v továrně týmu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff odmítá obviňovat pouze konkrétního mechanika, který je podle něj nejlepší v týmu. Přehodnotit prý musí i samotnou konstrukci nebo použitý materiál.