Bottasovo kolo sundají až v továrně. Co přesně se stalo?

Valtteri Bottas odstoupil z Velké ceny Monaka, protože se nepovedlo vůbec sundat pravé přední kolo. Na vině je konstrukce ve spojení s prostým faktem, že mechanik ovládající pneumatickou pistoli jednoduše matici takzvaně 'strhl'.

Štítky: GP Monaka Mercedes Valtteri Bottas Zveřejněno 24. 05 2021 — Tomáš Richtr

Matice je dnes integrální součástí ráfku kola. Pryč jsou doby, kdy mechanici honili po zemi zdivočelé matice, které jim vypadly z rukou. Na matici Mercedesu jsou patrné dva výstupky na ‚kopuli‘ – jakási křidélka. Ta slouží k zajištění pneumatické pistole, což pak vede k možnosti maticí otočit na jednu nebo druhou stranu.

Problém, který nastal, spočíval v tom, že pneumatická pistole nedosedla precizně a s ohledem na svou sílu dvě zmiňovaná křidélka jednoduše očesala. Technický ředitel Mercedesu James Allison prozradil, že tomu v týmu říkají „obrábění matice“.

Na závodním okruhu v Monaku už nešlo kolo z auta sundat. Bude nutné jej „bolestivě“ vyvrtat, což se stane až v továrně týmu.

Šéf Mercedesu Toto Wolff odmítá obviňovat pouze konkrétního mechanika, který je podle něj nejlepší v týmu. Přehodnotit prý musí i samotnou konstrukci nebo použitý materiál.