Bottas vyzdvihuje vlastnosti motoru Ferrari oproti Mercedesu
Valtteri Bottas poodhalil největší rozdíly mezi motory Mercedes a Ferrari. Finský závodník přitom vnímá jízdní vlastnosti pohonné jednotky italské mašinérie jako velké plus a také přiznal, že ještě není stoprocentně sžitý s novým monopostem.
Od roku 2014, kdy přišly hybridní pohonné jednotky, udával ve formuli 1 tempo převážně jen jeden dodavatel motorů – Mercedes. Ferrari naopak zaspalo a ztrátu na německého soupeře dotahovalo v průběhu několika dalších let.
Významný krok kupředu Maranello zaznamenalo v roce 2019, kdy rudé vozy doslova létaly po závodní trati. Rychlost Ferrari byla natolik působivá, až byla podezřelá. Konkurenční týmy na italskou stáj podaly protest a krátce před začátkem roku 2020 si situace prošetřovala.
FIA pravděpodobně našla něco ilegálního a uzavřela gentlemanskou dohodu s Ferrari, nikdo dodnes neví, čeho přesně se tajná dohoda týkala. Podstatné bylo, že v roce 2020 Maranello výrazně zpomalilo a zažilo nejhorší sezonu za čtyřicet let.
Vloni Ferrari dělalo velké posuny vzhůru a letos do sezony pravděpodobně vstoupilo jako nový lídr v rychlosti pohonné jednotky. Rozdíly mezi ostatními dodavateli nemají být velké, menší rychlostní výhody u Ferrari jsou ale viditelné.
Tohoto posunu si všímá také Valtteri Bottas, pilot, který téměř celou kariéru odjezdil s motory Mercedes. Pilot Alfy Romeo nyní porovnává obě pohonné jednotky a největší rozdíly našel ve využité energie a jízdních vlastnostech, přičemž to druhé je u Ferrari výhodou.
„Rozmístění a využívání energie se liší, pokud se bavíme o tom, jak auto řídit. Připadá mi, že u Ferrari více zodpovědnosti závisí na jezdci. U Mercedesu bylo více automatických režimů, kdy se pilot snáze ubránil nebo útočil.
U Ferrari je to více o jezdci, což mi nevadí, je fajn spravovat baterii a další věci. Co se rychlosti týče jsou si oba motory skoro vyrovnané, takže Ferrari od loňska udělalo pokrok. Pro mě jsou ale nejdůležitější jízdní vlastnosti a tam s přehledem vede Ferrari,“ má jasno Bottas.
Rodák z Nastoly přiznal, že se ještě plně nesžil s novým vozem a motorem, všiml si ale, že se Alfa Romeo a Ferrari skvěle doplňují. Podporuje to i fakt, že švýcarský tým je nejsilnějším v pomalých zatáčkách, což je právě výhodou motoru Ferrari.
„Když jsem si připojil k týmu a viděl jsem, jak zde fungují věci ohledně motorů říkal jsem si: ‚Páni, to nebude snadné.‘ Naštěstí se nám podařilo dát věci dohromady vcelku jednoduše a cítím se dobře, i když to pořád není stoprocentní.
Jsem ale nadšený, že si mohu auto upravit tak, jak potřebuji. Jsem spokojen s tím, jak se auto chová a jak funguje. Určitě mi pomohlo to, že jsem si vůz mohl upravit tak, aby vyhovoval kompletně mému jezdeckému stylu,“ uzavřel Bottas.