Bottas poodhalil zajímavý problém Mercedesu ve vztahu k pneumatikám

Finský pilot vysvětluje, co stálo za jeho špatnými výkony v Imole. Tam se Valtteri Bottas pohyboval až na chvostu první desítky, než kolidoval s Georgem Russellem a musel odstoupit.

Štítky: Mercedes Pneumatiky Valtteri Bottas Zveřejněno 27. 04 2021 — Lukáš Štěrovský

Pro vysvětlení je třeba vrátit se do historie. Bylo skoro až pravidlem posledních let, že Mercedes měl problémy s udržením teploty pneumatik v teplejších podmínkách, třeba vloni během závodu na Silverstone, kde díky tomu zvítězil Max Verstappen.

V letošní Velké ceně Bahrajnu se zdálo, že Mercedes problém vyřešil. Realita se ale ukázala na Imole, kde panovaly naopak velmi nízké teploty. „V posledních letech jsme často měli potíže při velkém teple, a naopak během chladných podmínek jsme byli dobří,“ potvrzuje Valtteri Bottas.

BMW: Přestaneme vyrábět vozidla na fosilní paliva až o ně nebude zájem

„Snažili jsme se tedy vyvinout auto, které by nepřehřívalo pneumatiky. To se ale obrátilo proti nám. Ostatní vozy teď dokážou zahřát gumy podstatně rychleji než my,“ dodává Fin. Právě neschopnost zahřát pneumatiky v chladném počasí mohla podle něj za matný výkon v předchozím víkendu.

„Jel jsem pomaleji, než je běžné. Někdy se vám to povede, třeba v první části kvalifikace jsem zajel rychlejší kolo než v poslední. Na začátku jsem dokázal přinutit pneumatiky fungovat, ale to samé se mi později už nepovedlo,“ dodává s tím, že neví, co přesně tento jev způsobuje. „Je to autem jako celkem,“ tvrdí Valtteri Bottas.

Nutno však připomenout, že vloni si Mercedes během zahřívání pneumatik pomáhal systémem DAS, který byl pro letošek zakázaný.

Vyšší principy havárie Russell – Bottas