Bottas neumí pracovat pod tlakem, míní šéf Mercedesu
Valtteri Bottas v rané fázi GP Portugalska vyzval svého týmového kolegu Lewise Hamiltona k boji o vítězství, ale nakonec dojel druhý se ztrátou 25 sekund. Podle Tota Wolffa hraje u Bottase klíčovou roli tlak.
Valtteri Bottas měl na začátku závodu ostřejší lokty než Lewis Hamilton. Ačkoliv se na chvíli propadl za Maxe Verstappena na třetí příčku, dokázal se vrátit a v polovině okruhu pak profitoval z Hamiltonovy chyby a ujal se vedení.
Ve druhém kole ho předjel Carlos Sainz, který dokázal lépe zahřát svou měkčí směs pneumatik, Bottas a Hamilton totiž startovali na středně tvrdé. Duo mercedesů se ale přes španělského závodníka v 6. kole prodralo. V tu chvíli měl Bottas vedení pod kontrolou.
Nakonec ale podlehl tlaku a zatímco Hamiltonovy pneumatiky fungovaly perfektně, Bottas se začal trápit. V tu chvíli se na něj šestinásobný šampion dotáhl a v nájezdu do 20. kola využil systému DRS k předjetí. Od té doby se Bottas propadal a místo na vítězství musel pomýšlet na obranu druhé pozice před Maxem Verstappenem.
Šéf Mercedesu Toto Wolff oba své jezdce porovnal. Bottas prý lehce ztrácí kontrolu nad svými pneumatikami, pokud je pod tlakem. „Už jsme to párkrát viděli, Bottas se pod tlakem z pohledu pneumatik dostává do horší pozice. (Hamilton) je strategicky velmi silný.“
Valtteri Bottas chtěl ke konci závodu zkusit alternativní strategii. Zatímco Hamiltona tým po zastávce v boxech vyslal na trať s nejtvrdší sadou, Bottas chtěl nasadit nejměkčí. Tým mu to ale nakonec neumožnil, což se v cíli závodu mohlo jevit jako správné rozhodnutí.
„Několikrát jsme strategii rozdělili, ale vždy nás to staví do obtížné pozice,“ prozradil Wolff. „Pokud vedoucímu jezdci vysvětlujete, proč si myslíte, že jsou nejtvrdší pneumatiky lepší volbou a mezitím se vás druhý jezdec snaží přesvědčit alternativní strategii, je velmi složité vysvětlovat, proč jsme své rozhodnutí pozměnili.“
„Nechceme do toho příliš zasahovat, ale určitě budou situace, kdy se k požadavkům jezdců nakloníme. V tomhle případě jsme ale byli přesvědčeni, že je tvrdá sada lepší volbou. Podívejte se například na Checa (Péreze) nebo Estebana (Ocona), jak se ke konci závodu s měkkou sadou trápili.“
Mercedes se navíc musel zaměřit na třetího Verstappena, který se nějakou dobu po Bottasově návratu na trať dokázal přibližovat, ale neudržel tempo až do samotného konce závodu. A právě v tomhle případě nejspíš odehrála tvrdá směs pneumatik svou práci lépe než měkká, která mohla finského závodníka vystavit nebezpečí a případné ztrátě druhého místa.