Bottas byl vystaven přetížení 17G. Takhle by bariéra neměla začínat, zlobí se
Finský pilot je po nehodě v závěru třetí části kvalifikace v pořádku. Nelíbí se mu ale způsob, jakým v Mexiku v poslední zatáčce „vyčuhuje“ TecPro bariéra.
TecPro bariéra má za úkol při nárazu absorbovat velké množství energie, což se jí daří lépe než klasickým bariérám z pneumatik apod. Je ale třeba ji trefit v řekněme kolmém úhlu. To ale nebyl případ Valtteri Bottase, který najel na začátek, respektive hranu bariéry a při nárazu zažil přetížení 17G.
„Do zatáčky jsem se ‚ponořil‘ trochu víc, auto se začalo nedotáčet, takže mě to vyneslo více, než jsem chtěl, ale na výjezdu bylo vše stále v pořádku,“ popisuje klíčové chvíle. „Jenže jsem se dostal do špinavé stopy, ztratil přilnavost a trefil zeď. Klouzal jsem se dál po zdi a narazil do začátku TecPro bariéry, což bylo docela ošklivé. Tomu bychom se měli vyhnout. Ta bariéra sama o sobě je dobrá věc, ale to, jak její začátek zasahuje do dráhy, to není ideální.
Kdyby tam nebyla, bylo by vše v pohodě. Takhle mě po nárazu trochu bolela kolena, asi pět minut jsem necítil to pravé, zřejmě kvůli naraženému nervu, a taky jsem si trochu vyrazil dech, ale to je běžné a je to už v pohodě,“ dodává Fin.
Ten se týmu za způsobenou škodu omluvil. Šéf stáje Toto Wolff na 90 % věří, že i přes velké poškození dokáže Mercedes vůz opravit bez nutnosti penalizaci. Fin by tak měl odstartovat jako šestý.
Diskuse k článku