Binotto odmítá, že by Ferrari strategicky chybovalo
Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto odmítl tvrzení, že tým udělal poslední ze série strategických chyb během víkendové Velké ceny Belgie.
Charles Leclerc zpochybnil rozhodnutí týmu udělat pozdní zastávku v boxech během nedělního závodu ve Spa-Francorchamps. Tým měl v úmyslu nasadit novou sadu pneumatik ve snaze zajet nejrychlejší kolo závodu a získat bonusový bod. Ferrari naléhalo na plán, ale ten selhal. Leclerca předjel Fernando Alonso, když se znovu zařadil na trať, a přestože dokázal znovu předjet Alpine, na začátku svého posledního kola tím ztratil nějaký čas.
Leclerc nejenže nedokázal překonat nejrychlejší čas na kolo Maxe Verstappena, ale navíc inkasoval penalizaci za překročení rychlosti v boxech, čímž se dostal za Alonsa. Pokus Ferrari získat bod navíc je proto stál dva.
Alonso řekl, že Leclercova pozdní zastávka v boxech byla posledním ze série kuriózních rozhodnutí týmu.
„Ferrari dělá divné věci, takže to byla další divná věc,” poznamenal po závodě.
Bylo to poslední ze série taktických rozhodnutí týmu, která vyvolala kritiku. Leclerc ztratil pozice v důsledku příkazu týmu při několika příležitostech. Patřily mezi ně v Monaku, kdy přezul na střední pneumatiky, při Velké ceně Británie, kdy se Ferrari rozhodlo ho neposlat do boxů během pozdního výjezdu Safety Caru, a ve Velké ceně Maďarska, kdy tým nasadil tvrdé pneumatiky, což se ukázalo jako špatná volba. sloučenina.
Nicméně Binotto věří, že „není potřeba“, aby Ferrari přehodnotilo svůj přístup ke strategii, a trvá na tom, že rozhodnutí, která se do jisté míry považují za chyby, nebyly.
„Samozřejmě je vždy potřeba se zlepšovat a máme zkušenosti, na které se díváme a přemýšlíme,“ řekl.
„Ale když se podívám zpět na sezonu, myslím, že existuje mnoho vnímání zvenčí ve srovnání s tím, co je pravda a realita. Myslím, že někdy neděláme věci, které mohou být vnímány jako chyby.”
Rozhodnutí postavit do boxů Leclerca na konci nedělního závodu „bylo správné,“ prohlásil Binotto.
„V F1 musíte být stateční. Pokud existuje příležitost pokusit se zajet rychlé kolo a Fernando měl ztrátu, myslím, že to bylo správné rozhodnutí.
Věděli jsme, že by to bylo velmi blízko k Fernandovi. Byl těsně před a ztratil pozici. Ale také jsme věděli, že ho mohl předjet, protože měl čerstvější pneumatiky, což by pomohlo, pokud jde o DRS a maximální rychlost na hlavní rovince. Takže ještě jednou, myslím, že to bylo správné rozhodnutí.“
Leclerc se těsně před Alonsem nedokázal vrátit na trať. Jeho zastávka v boxech nebyla nijak zvlášť pomalá – šest desetin sekundy před nejlepším Ferrari toho dne – ale na cestě do boxů po pozdním rozhodnutí vjet do boxů najel trochu zeširoka, což by ho stálo nějaký čas.
Ferrari řekl, že Leclerc těsně porušil rychlostní limit v boxové uličce, protože senzor byl poškozen přehřátím dříve v závodě. Stalo se to, když brzdový kanál pohltil slídu, kterou Verstappen odhodil v prvním kole.
„To je ten typ rizika, který máte vždycky,” připustil Binotto.
Carlos Sainz odstartoval do závodu z pole position, ale skončil třetím místem, 26 sekund za vítězem Verstappenem. Binotto řekl, že odstup ukázal, že Ferrari nemělo rychlost na vítězství, což Sainzovi bránilo využít výkon nabízený měkkými pneumatikami, na kterých začínal.
„Red Bull tento víkend byl určitě silnější a výrazně silnější, aby vyhrál. Takže si nemyslím, že to ovlivnilo konečný výsledek.
Kromě toho si myslím, že Carlos byl na měkkých pneumatikách, zatímco ostatní měli střední. Takže bych řekl ne, nemyslím si, že Safety Car ovlivnil výsledky. Red Bull byl tento víkend prostě mnohem silnější.”
Hyundai a Michelin se spojují – plánují vytvořit pneumatiky šetrné k planetě