Bianchi se dostal do druhé části, Chiltona zradila elektronika, Caterham trápilo vyvážení

Bianchi šestnáctý, Chiltona zastavila elektronika. Caterham laboroval s vyvážením, Kobajaši měl problémy s pneumatikami, Ericsson se spojkou.

Štítky: Caterham Cedrik Staudohar John Booth Jules Bianchi Kamuj Kobajaši Marcus Ericsson Marussia Max Chilton Zveřejněno 26. 07 2014 — Filip Fikejz

Bianchi šestnáctý, Chiltona zastavila elektronika. Caterham laboroval s vyvážením, Kobajaši měl problémy s pneumatikami, Ericsson se spojkou.

Marussia

Jules Bianchi podruhé v sezoně proklouzl do druhé části kvalifikace, na poslední chvíli totiž překonal Kimiho Räikkönena. Kvalifikoval se jako šestnáctý. „Jsem opravdu šťastný, že startuji z šestnácté pozice, navíc jsem postoupil do druhé části na suchu bez jakýchkoliv obtížných podmínek,“ pochvaloval si. „Neměli jsme nejlepší začátek víkendu, dnes jsme to zvládli. Můj první výjezd nebyl tak dobrý, udělal jsem chybu, ale při druhém jsme zajeli perfektně. Je to skvělé pro mě i pro tým. Zítra to nebude jednoduchý závod, ale doufám, že bude dobrý.“

Maxe Chiltona zastavily problémy s elektronikou, přesto obsadil devatenácté místo. „Jsem pochopitelně zklamán. Tento víkend to bylo celkem trápení, ale pro kvalifikaci jsme se dokázali zlepšit. Takže je opravdu škoda, že jsme nemohli zjistit, co jsme s našimi zlepšeními mohli dokázat,“ litoval. „První výjezd byl dobrý, ale ve druhém jsem měl problémy s elektronikou, neměl jsem výkon a nemohl zajet rychlé kolo. Vzhledem k tomu, jak se auto chovalo v prvním výjezdu, myslím, že jsme mohli porazit Kobajašiho a být blíž Julesovi. Tady to vždy bývá obtížný závod, je těžké tu předjíždět, zítra to nebude lehké, ale dám do toho vše.“

Šéf týmu John Booth upozornil, že ve třetím tréninku se podařilo vyladit vyvážení Bianchiho vozu, což se projevilo v úspěšné kvalifikaci. Naopak Chilton byl v tréninku spokojenější, v kvalifikaci ho zradila elektronika.

Caterham

Kamuj Kobajaši skončil osmnáctý. Před kvalifikací se cítil pozitivně, protože se ve třetím tréninku podařilo zlepšit vyvážení i přilnavost. „V první části jsme absolvovali dva výjezdy a mé nejrychlejší kolo při tom prvním mě dostalo na šestnáctou pozici. Vzhledem k problémům Mercedesu a Lotusu to vypadalo, že máme šanci bojovat o postup do druhé části kvalifikace,“ vzpomínal japonský pilot. „Čekali jsme do poslední možné chvíle na další výjezd. Mé první kolo bylo dobré, ale ve druhém mi odešly pneumatiky, a já už z nich nic nevytěžil. Auto se v průběhu víkendu zlepšilo, ale nemyslím si, že jsem dnes mohl udělat víc.“

Dvacátý Marcus Ericsson také ve třetím tréninku ladil vyvážení, ale s výsledkem nebyl spokojen. Vůz byl stále v určitých pasážích nedotáčivý a v jiných přetáčivý. Podobně se choval i v kvalifikaci. „Nemohl jsem zajet pořádný čas, protože vyvážení se měnilo téměř v každé zatáčce. Nemohl jsem nikde přitlačit. Je to celkem frustrující, když víme, že se tu dá zajet lépe. Ale způsobem, jakým se vůz řídil, jsem nemohl získat víc,“ zhodnotil. „Včera to při dlouhých výjezdech s plnou nádrží bylo mnohem lepší. Jak jsme dnes viděli, několik týmů tu má problémy. Musíme se ujistit, že si zítra udržíme stejnou spolehlivost, jakou tu máme po celý víkend, abychom tu byli, pokud se naskytne jakákoliv příležitost.“

Cedrik Staudohar z Renaultu uvedl, že s Kobajašiho vozem nebyl z pohledu motoru a řízení žádný problém, Ericsson měl menší potíže se spojkou, ale nemohly prý ovlivnit jeho výkonnost. „Uvidíme, co budeme moci zítra udělat, zejména, pokud přijde déšť,“ dodal.

Diskuse k článku

Napsat komentář