Bianchi dojel i po kolizi patnáctý, caterhamy cíl neviděly

Zatímco jezdci Marussie Bianchi s Chiltonem závod dokončili. Piloti Caterhmu do cíle nedojeli. Kobajašiho zradila technika, Ericsson havaroval.

Štítky: Caterham Cedrik Staudohar Jules Bianchi Kamuj Kobajaši Marcus Ericsson Marussia Max Chilton Zveřejněno 27. 07 2014 — Filip Fikejz

Zatímco jezdci Marussie Bianchi s Chiltonem závod dokončili. Piloti Caterhmu do cíle nedojeli. Kobajašiho zradila technika, Ericsson havaroval.

Marussia

Jules Bianchi dojel ve Velké ceně Maďarska na Hungaroringu patnáctý. „Byl to pro mě obtížný závod, protože jsem musel jet víc než padesát kol s poškozeným autem s šílenými problémy s vyvážením. Maldonado přijel zničehonic a trefil mě ze strany. Bál jsem se, že mě vyřadí, věděl jsem, že to je závod, který by mohl přinést řadu příležitostí mně i našim soupeřům. I když caterhamy v závodě nevydržely dlouho, kvůli problémům s vyvážením jsem nemohl bojovat s vozy před sebou, především se saubery, které byly v určitou chvíli na dobré pozici a mohly ohrozit naše umístění v šampionátu,“ vzpomínal. „Nakonec jsme deváté místo udrželi, s tím jsem pochopitelně spokojen. Byl to celkem vyčerpávající závod, musel jsem s autem tak dlouho zápasit a nemohl jet rychleji, ale dostali jsme obě auta do cíle a zakončili první polovinu sezony nahoře. Děkuji celému týmu, všem přeji odpočinek při letní přestávce, po kterém se vrátíme silnější a doufejme, že dokončíme práci a porazíme Sauber na trati.“

Max Chilton dojel šestnáctý. „Měl jsem dobrý start a byl spokojen s chováním auta. Dokázali jsme se vyhnout obtížnostem, které způsobili odstoupivší jezdci. Kobajaši a Ericsson odpadli, Jules měl neplánovanou zastávku. Bylo dobré posunout se závodním polem a na konci mít hezkou bitvu s Julesem,“ pochvaloval si. „Mám radost za tým, že jsme znovu dojeli s oběma vozy a dokázali udržet devátou příčku v Poháru konstruktérů, to je opravdu důležité. Teď si všichni zasloužíme letní přestávku. Můžeme se vrátit ve Spa a mít dobrou druhou polovinu sezony.“

Šéf týmu John Booth dodal, že Bianchi měl po kolizi s Maldonadem s poškozeným vozem horší přítlak a nemohl proto udržet svou pozici.

Caterham

Kamuj Kobajaši nedokončil závod kvůli problémům s palivovým systémem. „Můj start byl docela dobrý. Zůstal jsem na vnějšku, abych se vyhnul jakýmkoliv potížím v první zatáčce. A na výjezdu z ní jsem měl dobrou trakci, což mi pomohlo předjet několik vozů. Auto se v přechodných podmínkách chovalo dobře, zdálo se, že nám podmínky sedí. Má rychlost v prvním stintu byla velmi dobrá. Poprvé jsme zastavili v devátém kole. Na měkčí směsi jsem měl znovu dobrou rychlost a jel čtrnáctý,“ popisoval úspěšnější část závodu. Poté se dokázal vyhnout roztočenému Maldonadovi, který trefil Bianchiho. „To musely být milimetry. Pak jsem měl dobrý rytmus a vyvážení bylo fajn. Ve čtyřiadvacátém kole jsem ztratil výkon hned za dvanáctou zatáčkou a závod pro mě skončil.“

Marcus Ericsson havaroval v sedmém kole a vyvolal výjezd safety caru. „Do té doby to byl dobrý závod. Start byl OK, měl jsem dobrou bitvu s Chiltonem a Maldonadem, snažil se je předjet ve třetí zatáčce a byl příliš netrpělivý s plynem. Uklouzl mi zadek, nedokázal jsem vůz vyrovnat a byl jsem ve zdi,“ vysvětloval. „Byla to opravdu velká rána. Byl jsem v lékařském centru hned po nehodě. Řekli mi, že to bylo přetížení 20G, ale fyzicky se cítím fajn. Omlouvám se chlapům na trati i v Leafieldu, dávají do toho celou dobu sto procent a pochopitelně pro ně není dobré vidět jejich auta ve zdi, ale vrátíme se ve Spa, kde budeme mít nějaké nové díly. Budeme dál bojovat tam i v celé druhé polovině sezony.“

Cedrik Staudohar z Renaultu dodal, že počasí sice přineslo příležitost, ale v takových podmínkách se často riskuje, což vyřadilo Ericssona. „S Kamujovým vozem šlo vše dobře, dokud nevypověděl službu palivový systém. Teď musíme během krátké přestávky dobít baterie a vrátit se ve Spa silnější,“ zhodnotil.

Diskuse k článku

Napsat komentář