McLaren: Bez rozpočtového stropu s nejlepšími třemi nemůžeme bojovat

I přes lepšící se formu McLaren skrze ústa svého šéfa Andrease Seidla tvrdí, že na boj o stupně vítězů stále nemá a nejspíš ani brzy mít nebude. Jedinou nadějí je pro tým z Wokingu rozpočtový strop ve výši 175 milionů dolarů, který má být zaveden od roku 2021. Jeho cílem je oslabit nadvládu týmů Mercedes, Ferrari a Red Bull.

Štítky: Finance McLaren Zveřejněno 12. 07 2019 — Martina Nová

Aktuálně obsazuje McLaren čtvrtou pozici v poháru konstruktéru, což je zatím nejlepší umístění od roku 2012. Britské stáji se vyplácí angažování nového šéfa týmu Andrease Seidla, který přišel před startem aktuální sezony. „McLaren prošel v posledních letech velmi obtížným obdobím s opravdu špatnými výsledky. Se zkušenostmi, které jsem ve své kariéře získal, si myslím, že mohu hodně přispět k pokračování tohoto pozitivního trendu, který již začal v loňském roce,“ říká Seidl, který v minulosti působil u BMW či Porsche.

„Je pravda, že jako tým nevyužíváme dostatečně našich možností – infrastrukturu, rozpočet, know-how. Měli bychom být na tom lépe s tím, co máme. Nejsem zastáncem toho se neustále vymlouvat na pravidla a rozdíly v rozpočtech. Momentálně se zaměřuju na to, abychom začali maximálně využívat potenciálu, který za daných okolností máme,“ vysvětluje.

Nicméně právě finanční strop by mohl McLarenu dopomoci ještě k vyšším pozicím a vyrovnat se aktuální TOP 3. Bez něj to prý půjde jen velmi těžko. „Jedna věc je jasná, pokud chceme být konkurenceschopní v budoucnosti a bojovat s ostatními, pak potřebujeme rovné podmínky. Pro tým, jako jsme my, je rozpočtový strop jedinou cestou, jak můžeme znovu bojovat se třemi velkými týmy,“ přiznává šéf McLarenu, který také dodává, že nová pravidla pro rok 2021 ukáží, zda jdou ve Wokingu správným směrem.

Britská stáj naposledy slavila vítězství v závodě v roce 2012, kdy v závěru sezony triumfoval na Interlagosu Jenson Button. Mnohem vousatější je pak titul mistra světa, který získal v roce 2008 Lewis Hamilton. McLaren se chtěl dostat znovu na výsluní s motory Honda, které od ročníku 2015 vyměnil za pohonné jednotky Mercedes, nicméně toto rozhodnutí mělo přesně opačný efekt. Po třech letech trápení byla spolupráce ukončena a od sezony 2018 pohání monoposty motory Renault.

Diskuse k článku

Napsat komentář