Audi se zúčastní schůzky s FIA nad novou generací motorů

Nacházíme se v polovině současné éry hybridních pohonných jednotek formule 1 (2014 – 2020), ale již nyní je nutné začít řešit, co přijde po nich. Tento pátek se v Paříži, kde sídlí Mezinárodní automobilová federace, koná úvodní setkání současných dodavatelů motorů s FIA. Přidá se i člen koncernu Volkswagen, Audi.  

3 Štítky: Audi Pohonné jednotky Zveřejněno 29. 03 2017 — Tomáš Richtr

Současná generace šestiválcových turbo motorů o objemu  1,6 litru je strategicky zakotvena až do roku 2020. Navázány na to jsou také individuální smlouvy mezi vedením formule 1 a týmy, resp. automobilkami. Hlavním cílem schůzky je určit soubor strategických záměrů, které by měly definovat novou generaci pohonných jednotek pro šampionát formule 1.

Hlavními zájmy jsou především snížit náklady na nové motory a posílit akustickou stránku vjemu. Společným jmenovatelem všech podobných setkání v budoucnu ale bude očekávání automobilek, jakým směrem se bude odvíjet vývoj motorů pro civilní provoz.

“Chceme slyšet názory automobilek, co by mělo být hlavním hybatelem budoucího vývoje motorsportu,” řekl šéf týmu F1 Mercedes Toto Wolff. Jeho protějšek u McLarenu Zak Brown řekl, že je nutné učinit motory levnější.

“Nezajímá mě ani tolik, kolik budou mít válců nebo jaký budou mít objem. Ale současné motory jsou velmi drahé,” řekl. “Vezměte si IndyCar. Motory na sezonu tam stojí 1,2 milionu dolarů. K tomu máme daleko.”

Taktéž představitelé vedení F1, jakou jsou prezident FIA Jean Todt nebo výkonný ředitel FOM Ross Brawn, mají současné motory sice za úžasný produkt inženýringu, jsou ale hodně drahé a zbytečně složité. Podobně složité diskuze předcházely současné generaci pohonných jednotek. Automobilky jako je Renault hodně stály o hybridní pohony, jejichž vývoj se ukázal jako astronomicky nákladný. Tyto náklady se pak automobilky snažily přenášet na své zákazníky, nezávislé týmy F1, které to dostalo do finančních komplikací, jako například Lotus nebo Manor.

S novou generací motorů navíc zmizel akustický ‘WOW efekt’, po kterém volá řada fanoušků, ale i odborníků.

Dá se předpokládat, že dlouhá série jednání bude náročná a najít kompromis bude skoro nemožné. Schůzek se kromě Audi mají zúčastnit i další automobilky, které nejsou ve formuli 1 momentálně aktivní, stejně jako potenciální nezávislí výrobci motorů.

Diskuse k článku

Napsat komentář