Aston Martin má už teď v aerodynamickém tunelu “zcela jiné auto”
Výkonný ředitel Aston Martinu Tom McCullough prozradil, že tým už teď v aerodynamickém tunelu pracuje na monopostu, který je kompletně jiný než ten, se kterým stáj jezdila během předsezonních testů.
Aston Martin byl prvním týmem, který si letos na nic nehrál a jako první představil skutečný vůz AMR22 už během představování. Následně se zelený monopost proháněl na britském Silverstonu v rámci filmovacího dne.
Technický ředitel týmu Andrew Green už tehdy uvedl, že se Aston Martin bude inspirovat dalšími týmy, které auto představí později, a že skutečný AMR22 bude v průběhu sezony vypadat úplně jinak.
„Auto, se kterým jsme absolvovali předsezonní testy není ani zdaleka podobné tomu, se kterým aktuálně pracujeme v aerodynamickém tunelu. Snažili jsme se udělat takový vůz, ve kterém nebude fungovat jen jedna správná cesta ve vývoji.
General Motors bude prodávat osobní autonomní vozidla během této dekády
Naše auto je velmi rozmanité a můžeme na něm měnit spoustu věcí. Jsou zde týmy, které se už teď musí držet jen jedné filosofie, a to jsme my nechtěli. Snažili jsme se této chybě vyvarovat, protože stále nevíme, která cesta je ta správná,“ vysvětluje McCullough.
Výkonný ředitel Aston Martinu tak narážel na partnerský tým Mercedes, od kterého britská stáj kupuje pohonné jednotky, zavěšení a převodovky. Stříbrné šípy do Bahrajnu totiž přijely s velmi agresivním vozem bez bočnic.
Aston Martin je oproti Mercedesu velmi tlustým, a ne tak elegantním modelem, McCullough uvedl, že neměl ani tušení o cestě, kterou se obhájci konstruktérského titulu vydají. „Neměli jsme ani tušení, že něco takového přijde.
S Mercedesem sdílíme informace pouze o pohonné jednotce a převodovce, zbytek je i nám neznámý a první fotky nového Mercedesu jsem viděl jen den před zahájením testů. Řekl bych ale, že to, co vidíte, je jen agresivní způsob chlazení,“ vyjádřil se výkonný ředitel.
Aston Martin zase zvolil úplně jiný způsob designu. Zelené monoposty by se daly popsat jako ‚tlusté a nafouklé‘. Podle McCullougha je ale Aston Martin právě díky tomu ‚tvárným‘ autem, na kterém je možné provádět radikální úpravy.
Díky svému objemnějšímu tvaru Aston Martin navíc tolik netrpí poskakováním vozu, tedy jevem, který se nepředvídatelně objevil právě u vozů nové generace. Mercedes tímto problémem trpí poměrně značně a až vývoj v průběhu roku by měl tuto situaci vyřešit.