Asociace jezdců zaslala vedení F1 další dopis. Nelíbí se jí chystané změny pravidel
GPDA v dalším dopise vedení F1 zkritizovala chystané novinky v technických pravidlech. O názor asociace jezdců nicméně poprosil sám Jean Todt, ačkoli se předpokládá, že velký vliv to na novou podobu pravidel mít nebude. Není novinkou, že pro rok 2017 se ve formuli 1 chystají velké změny v technických pravidlech. Už delší dobu nicméně okolo tohoto tématu panují…
GPDA v dalším dopise vedení F1 zkritizovala chystané novinky v technických pravidlech. O názor asociace jezdců nicméně poprosil sám Jean Todt, ačkoli se předpokládá, že velký vliv to na novou podobu pravidel mít nebude.
Není novinkou, že pro rok 2017 se ve formuli 1 chystají velké změny v technických pravidlech. Už delší dobu nicméně okolo tohoto tématu panují velké obavy ohledně správnosti kroků vedení sportu. I proto se automobilová federace, respektive její prezident Jean Todt, obrátil na asociaci jezdců GPDA s prosbou o vyjádření se. GPDA své názory sepsala do dopisu, který byl přečten na úterním zasedání Komise F1. Verdikt? Piloti nástin nových regulí nevnímají jako přínosný.
To se ale nedá říci o všech závodnících. Takový Lewis Hamilton je zásadně proti, zatímco Fernando Alonso skeptický není. Na každý pád hlas jezdců prý nebude mít takovou váhu, protože se předpokládá, že si Komise F1 změny stejně protlačí. Každopádně tady jsou vyjádření obou výše zmíněných:
„Stejně jako v případě nového formátu kvalifikace technici ví, co se bude dít. Doufám ale, že se mýlí,“ naráží Lewis Hamilton na jedno ze svých dřívějších prohlášení, ve kterých se domníval, že chystané změny mohou předjíždění zkomplikovat.
„Nejdříve musíme počkat na finální verzi pravidel. Směr se mi ale zdá správný. Auta budou rychlejší a budou i lépe vypadat. Vzpomínám si na závody v Imole z roků 2005 a 2006, kdy jsem bojoval s Michaelem Schumacherem. Během celého závodu došlo jen ke dvěma nebo třem předjetím, a přesto byli diváci svědky skvělé podívané. To je důvod, proč si myslím, že by předjíždění neměla být věnována taková pozornost.
Pokud dnes někomu na 16. nebo 17. místě v pravou chvíli nasadí novou sadu pneumatik, dokáže předjet i Mercedes. Je to těžko pochopitelná věc pro diváky, ale předjíždění už není skutečné jako v minulosti. Abychom z toho udělali vzrušující show, pak by auta měla být rychlejší, hlasitější a piloti by měli být schopni bojovat o titul,“ uvedl Fernando Alonso.
Čtěte dále: Nová pravidla stanovena – motory pro všechny a levně!
Diskuse k článku