Anonymní dopisy za údajně tajným testem
Aktualizováno: Divná kauza se vyrojila kolem Red Bullu, přesněji řečeno jeho italské sestřičky Toro Rosso.
Divná kauza se vyrojila kolem Red Bullu, přesněji řečeno jeho italské sestřičky Toro Rosso: dynamické testy údajně na simulátoru pohyblivé podlahy – rotujícím pásu se staly příčinou podezření z překročení limitů kolem testování.
K této aktivitě došlo po posledních testech v Bahrajnu a před prvním závodem sezony v Austrálii v prostorách firmy AVL v rakouském Grazu, za účelem vývoje a ladění pohonných jednotek. Použito bylo údajně šasi Toro Rosso, nikoli vůz Red Bullu RB10, jak zněla původní informace. Takové testy jsou povoleny, nejsou-li využity pro vyhodnocení aerodynamické efektivity. Omezení dané pravidly navíc platí pro testy na fyzické trati.
Tyto testy Toro Rosso ale vyprovokovaly autory některých anonymních dopisů, adresovaných kromě FIA například Ferrari, Mercedesu nebo Sauberu. A právě ty jsou příčinou současné mediální bouřkové přeháňky ve sklenici vody:
“Jsem přesvědčen, že tyto extra testy Renaultu poskytují jemu a tomuto týmu (v dopise myšlen práv Red Bull – pozn. autora) neférovou výhodu. Podle mého chápání jsou takové aktivity ilegální a v rozporu s několika články Sportovního řádu 2014, a tak vás o nich v zájmu fair play informuji,” zní dopis, jehož část cituje Autosport.
Renault ale vůbec nechápe, o co jde, a už vůbec motiv autora anonymního dopisu. Šéf traťových operací Renaultu Remi Taffin upřesnil, že šlo o klasický test na motorvé brzdě (dyno) a že pohyblivá podlaha (rotující pás) nebyla využita vůbec.
“Využili jsme prostě další dyno navíc k těm, které máme ve Viry,” řekl Taffin. “Co se Renaultu týče, podporovali jsme Toro Rosso a pokusili jsme se o další krok zkrátit výkonovou ztrátu.”
FIA každopádně podnět prošetřuje: “Situaci vyšetřujeme. Až budeme mít všechny informace, poskytneme odpověď,” řekl v Montrealu mluvčí federace.
Diskuse k článku