Anketa: Pirelli se za nová pravidla bije do prsou. Souhlasíte?

GP Austrálie za sebou sotva zabouchla dveře a italští pneumatikáři se ihned plácají po ramenou. Důvodem je nové pravidlo kolem pneumatik, jež se podle jejich šéfa výraznou měrou podílelo na atraktivitě závodu. Není ale příliš brzy na ukvapené závěry? Jako by formule 1 potřebovala vyvážit poměr mezi letos zavedenými pravidly, která se dělí na ta…

1 Štítky: Paul Hembery Pirelli Zveřejněno 21. 03 2016 — Josef Nekvinda

GP Austrálie za sebou sotva zabouchla dveře a italští pneumatikáři se ihned plácají po ramenou. Důvodem je nové pravidlo kolem pneumatik, jež se podle jejich šéfa výraznou měrou podílelo na atraktivitě závodu. Není ale příliš brzy na ukvapené závěry?

Jako by formule 1 potřebovala vyvážit poměr mezi letos zavedenými pravidly, která se dělí na ta dobrá a špatná, přičemž ta špatná jsou obecně více na očích. Objevují se proto názory dotýkající se nového pravidla kolem pneumatik a možnosti využít až tří sad během závodu. Není proto překvapením, že jsou s ohledem na atraktivnost uplynulé Velké ceny vesměs optimistické.

Konečně pozitivní zprávy. Asi tak se musí v těchto dnech cítit Paul Hembery, šéf divize motorsportu Pirelli. Ten totiž věří, že za úspěchem stojí právě ono pravidlo, jehož je italský výrobce producentem. Při pohledu na konečnou tabulku přitom poukazuje na faktický důkaz, že týmy sáhly po všech třech sadách pneumatik. Na trati se pak díky tomu mísily tři různé strategie, které se v konečném důsledku staraly o rozruch.

„Z pohledu strategií, které jsme viděli v předchozích letech, tyto tři sady pracovaly velmi dobře. Loni to bylo o jedné zastávce, letos jsme měli jednu, dvě a tři zastávky a týmy použily různé sady. Zdá se, že z tohoto hlediska to byl obrovský úspěch.

Výhodou je, že se týmy mohou přizpůsobit situaci. Máte-li špatnou kvalifikaci nebo se během závodu ocitnete v situaci, kdy je potřeba změnit strategii, otevírá se vám více možností. Z tohoto pohledu se zdá, že to funguje velmi dobře. Pokud to tak půjde nadále, pak bychom to měli přenést i do sezony 2017,“ uvedl Hembery.

První závod je ale jen první vlaštovkou, není proto příliš brzy na taková hodnocení? Zároveň se nabízí otázka, zda zrovna Austrálie může být oním relevantním měřítkem pro stanovení závěrů. Nezvýhodňuje jen silné týmy? Či to byla jen náhoda? Podělte se s námi o názor.

Čtěte dále: Skvělá kvalifikace, mizerný závod. U Toro Rosso panuje zklamání a vztek

Jaký je váš pohled na nové pravidlo volby pneu pro GP?
Zvolené strategie volby specifikací pneumatik

Zvolené strategie volby specifikací pneumatik GP Austrálie

Diskuse k článku

Napsat komentář