Ani v Rakousku zatím Caterham na Marussii nestačí, ta se naopak přiblížila Sauberu

Kvalifikační duel mladších týmů na domácí půdě Red Bullu opět vyzněl lépe pro ruskou stáj. Jako poslední však v důsledku penalizace odstartuje Chilton.

Štítky: Caterham Jules Bianchi Kamuj Kobajaši Marcus Ericsson Marussia Max Chilton Zveřejněno 21. 06 2014 — Tomáš Bohuslav

Kvalifikační duel mladších týmů na domácí půdě Red Bullu opět vyzněl lépe pro ruskou stáj. Jako poslední však v důsledku penalizace odstartuje Chilton.

Marussia

Jules Bianchi (19. místo)

„Jsem celkem spokojený s tím, kde jsme dnes skončili. Pořád je mezi námi a Sauberem několik desetin, ale na druhou stranu jsme nezajeli perfektní kolo, takže to může být ještě lepší. V mém prvním kole jsem ztratil rádiové spojení, takže jsem jezdil tak trochu naslepo. Moje kolo nebylo tak dobré, i tak to v tu chvíli ale ukázalo jistý příslib oproti Sutilovi přede mnou a Gutiérrezovi za mnou. Moje druhé kolo bylo lepší a já myslím, že to ukazuje, že je stále před námi trochu práce, abychom se jim vyrovnali. Pokud zítra dostaneme z vozu maximum, můžeme s nimi rozhodně bojovat a já doufám, že přivezu týmu dobrý výsledek.“

Max Chilton (21. místo)

„Šel jsem do kvalifikace s tím, že jsem na konci třetího volného tréninku ztratil trochu času včetně mé poslední sady primárních pneumatik a také jízdy na těch super měkkých, takže to nebyla ta nejlepší příprava. V mém druhém kole jsem se dostal do provozu kvůli Ericssonovi, takže jsem se nemohl zlepšit, a to naneštěstí umožnilo Kobajašimu protlačit se přede mě. Ačkoliv jsem o rychlosti vozu přesvědčen, vzhledem k zítřejší penalizaci (z Kanady za způsobení kolize s týmovým kolegou – pozn. red.) bude mým prvním úkolem dostat se na pravou stranu caterhamu a pak se zaměřit na vozy vepředu.“

Caterham

Kamuj Kobajaši (20. místo)

„Ve srovnání s několika předchozími závody jsme zkusili něco odlišného, co se nastavení týče, a to náš vůz opravdu vylepšilo, pomohlo nám to stáhnout ztrátu na naše přímé rivaly a můžeme díky tomu na této trati z vozu vytěžit víc než kdekoliv jinde. Díky této změně se mi myslím povedlo zajet jedno z nejlepších kvalifikačních kol v letošní sezoně. Možná se někde dala získat ještě jedna desetina navíc, ale v celém kole jsem jel v podstatě naplno a jsem potěšen tím, že jsme blíže našim soupeřům, než jak naznačovaly časy v dosavadním průběhu víkendu. Zítra tak pro nás bude závod velmi vzrušující, jelikož je tu skupina vozů, které spolu budou bojovat od první zatáčky, takže strategie a zastávky v boxech, ať už co se týče naplánování či provedení, budou hrát ještě důležitější roli než normálně.“

Marcus Ericsson (22. místo)

„Od prvního kola ve třetím volném tréninku jsem byl ve voze spokojenější. Zlepšila se trakce, vyvážení bylo lepší a vůz se řídil jednodušeji. Chtěl jsem dál pracovat na brzdění, jelikož nějaký čas se pro to najít dal, takže jsme se na to během pár kol podívali a pro kvalifikaci a závod jsme provedli nějaká vylepšení. Každopádně, v Q1 jsme odjeli dvě kola na super měkkých pneumatikách, ale nemohl jsem poskládat dohromady čisté kolo, a tak jsem zajel čas, z něhož jsem byl samozřejmě zklamaný. Podle výsledků to vypadá, že všechny týmy Renaultu trochu ztrácejí, co se týče přímého výkonu, a to v kombinaci s hustým provozem, s nímž se na této krátké trati musíte vypořádat, znamenalo, že jsem v žádném z mých letmých kol prostě nemohl poskládat tři čisté sektory za sebou – takže to znamená, že můj konečný čas není opravdu reprezentativní, ale tak už tomu prostě je.“

Diskuse k článku

Napsat komentář