Ani Red Bull neodvedl nejlepší práci, říká šéf Renaultu

Sportovní šéf Renaultu Cyril Abiteboul nechce slyšet kritiku Red Bullu, protože si myslí, že ztrátu na Mercedes zavinily obě strany.

3 Štítky: Cyril Abiteboul Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 22. 12 2014 — Jan Pastorek

Sportovní šéf Renaultu Cyril Abiteboul nechce slyšet kritiku Red Bullu, protože si myslí, že ztrátu na Mercedes zavinily obě strany.

Red Bull letos často říkal, že nebýt slabšího pohonu od Renaultu, byl by Mercedesu velmi blízko. Abiteboul si ale myslí, že ztrátu měl Red Bull i díky svému šasi.

„Samozřejmě. Má nejlepší šasi? Říká se, že je velmi citlivé na nastavení, špatně vyvážené, že špatně pracuje s pneumatikami,“ upozornil v rozhovoru pro Auto Hebdo.

„Je ale pravda, že s větším výkonem (motoru) můžete zvýšit přítlak, a s vyšším přítlakem šasi získá na stabilitě a lépe drží pneumatiky. Proto je třeba skončit s tím neustálým vzájemným obviňováním, abychom lépe spolupracovali a dosáhli nejlepšího výkonu na kolo, spíš než nejlepšího výkonu motoru.“

Red Bull letos získal u Renaultu status tovární stáje, které je pohon vyvíjen na míru. Přesto podle Abiteboula nefunguje nová spolupráce tak, jak by měla.

„Řekněme to jasně, není to dobré. Nedaří se nám dostat naše partnerství na úroveň, na které bych ho chtěl po stránce technické, marketingu, respektu, důvěry, transparentnosti, pozice… Přitom je znám dobře a mám obrovský respekt k tomu, co dělají, co vybudovali,“ vysvětloval.

„Problém bez pochyb je v úspěchu a přístupu. Oni fungují buď tak, že mají absolutní kontrolu nad tím, co produkují, nebo jsou čistým klientem, který čeká na hotový produkt s optimální výkonností, spolehlivostí a nízkou cenou.“

„Jakmile s nimi chceme vstoupit do užšího vztahu, je to velmi komplikované. Některé páry můžou takhle vycházet, jiné moc ne. Pro mě je to opravdové zklamání. Byl to jeden z cílů, které jsem si dal při návratu do Viry-Châtillon. Jistě, dosáhli jsme pokroku, ale je minimální.“

Diskuse k článku

Napsat komentář