F2 a F3 o nové týmy nestojí, míst je dost, dobrých závodníků potenciálně málo

Špičkový tým IndyCar Andretti Autosport nebude moci v budoucnu používat formuli 2 jako cestu k tomu, aby se dostal na startovní rošt formule 1, jak je tomu v současnosti.

Štítky: Andretti Formule 2 Michael Andretti Zveřejněno 13. 11 2022 — Jiří Košta

Andretti zahájil svůj pokus o vstup do F1 loni nabídkou odkoupení většinového podílu Sauberu, provozní společnosti stojící za týmem Alfa Romeo Racing F1, ale jeho jednání podle šéfa týmu Andretti Michaela Andrettiho ztroskotala.

Začátkem roku 2022 pak podala žádost přímo FIA o vstup do mistrovství světa v roce 2024, ale ta ještě nebyla přijata, přestože Andretti rychle zajistil hlavní dohodu o dodávce motorů Renault.

Generální ředitel F2 Bruno Michel minulý měsíc řekl, že Andretti ho ještě nekontaktoval ohledně vstupu jako mezikroku, aby mohl získat vstup do F1, ale že se brání vstupu týmu, pokud některý ze současných týmů F2 nebude chtít prodat.

„Z principu si nemyslím, že by bylo dobré, aby šampionát přidával nové týmy. Takže vždy dochází ke změnám týmů, týmů, které chtějí přestat. A v tom případě můžeme týmům najít nové akcionáře. Stalo se to mnohokrát v minulosti s GP2 a F2 a bude to pokračovat. Ale mít 30 vozů ve formuli 3 a 22 vozů v F2 je pro mě velmi dobrý údaj.

Mám mnoho žádostí týmů, které by se chtěly připojit, jak F2, tak F3, ale pořád říkám to samé. Vždy si musíme být jisti, že máme více jezdců než sedadel, protože pokud máme méně jezdců než sedadel, týmy mají potíže.

Ekonomicky je to velmi jednoduché a bohužel to tak funguje. Takže si myslím, že mít 30 vozů v F3 je fantastický úspěch a nechci to vůbec zvyšovat. A 22 vozů v F2, v minulosti jsme měli 26 vozů, pak jsme klesli na 20 vozů a nyní si myslím, že 22 vozů je velmi dobré číslo a neplánuji přijmout nový tým.”

V současné době existuje zájem několika týmů o vstup do FIA šampionátu Formule 3 a zdá se, že v roce 2023 dojde ke změně vzhledu startovních roštů F2 a F3, přičemž jedna týmová licence bude používána jinak.

Volkswagen představil koncept ID. XTREME