Analýza tréninků na Grand Prix Portugalska
Pro závodníky to byl perný den. Formule 1 se do Portugalska vrátila poprvé po 24 letech, na okruhu v Portimãu ale nezávodila nikdy – jen Lewis Hamilton jako jediný ze současného startovního pole pamatuje testy z roku 2009. A tak není překvapením, že v rámci osahávání si dráhy v reálu došlo na spoustu smyků a dokonce i kolizi mezi soupeři. Odhadovat rozestupy mezi jednotlivými týmy tak bude zase jednou pěkně zapeklité.
Jedním z důvodů je rozkouskovanost druhého tréninku (ten první byl pouze seznamovací, jezdci v něm ani nenasadili měkkou sadu). Krátce po startu odpoledních jízd, kdy piloti zkoušeli prototypy pneumatik pro rok 2021, totiž začal hořet vůz Pierra Gaslyho a jízdy byly přerušeny, stejně jako po nehodě Maxe Verstappena s Lancem Strollem, za který od sportovních komisařů dostali oba jezdci napomenutí.
Jinak ale mol být Red Bull spokojený. Skutečně se zdá, že po ukončení vývoje ze strany Mercedesu se mu tým nápojového giganta přibližuje. Nejrychlejší kolo sice zajel Valtteri Bottas, ale v dlouhých jízdách i kvalifikačních simulacích – nebo spíše v tom málu, co týmy stihly – Red Bull neztrácel mnoho. Naopak se trápil Lewis Hamilton, který chování vozu ve druhém tréninku označil za „dost hrozné“.
Svoji roli v tom sehrály problémy, které měli jezdci se zahříváním pneumatik. Přestože dráha měla teplotu 30 °C, přilnavost byla mizivá a gumy se pilotům nedařilo dostat do provozního okna. To by mohlo sehrát svoji roli v kvalifikaci, kde budou zřejmě potřeba dvě letmá kola před ostrým pokusem, a samozřejmě také v závodě. Neschopnost zahřát pneumatiky se projevovala drolením zejména levé přední gumy jak na měkké, tak i prostřední sadě, což potenciálně znamená vyšší množství zastávek u mechaniků. Nejdivočejší spekulace hovoří až o dvou až třech zastávkách.
Nová elektrická rallycrossová série chce uskutečnit 15 závodů za víkend
Radost tak u pátku nepanovala u mnoha týmů, jednou z výjimek bylo Ferrari. Tomu podle Charlese Leclerka fungují nové díly v oblasti zadní části a aerodynamická vylepšení. Monačan se domnívá, že by Scuderia mohla být po Mercedesu a Ferrari v Portugalsku dokonce třetí nejrychlejší.
Kvalifikační simulace
Závodní simulace
Výsledky 1. tréninku na GP Portugalska
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’18.410 | – | 35 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’18.749 | 0.339 | 35 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’19.191 | 0.781 | 32 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’19.309 | 0.899 | 33 |
5 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’19.365 | 0.955 | 34 |
6 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’19.441 | 1.031 | 42 |
7 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’19.907 | 1.497 | 31 |
8 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’19.954 | 1.544 | 34 |
9 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’20.058 | 1.648 | 27 |
10 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’20.124 | 1.714 | 29 |
11 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’20.200 | 1.790 | 37 |
12 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’20.207 | 1.797 | 29 |
13 | Daniil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1’20.278 | 1.868 | 32 |
14 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’20.846 | 2.436 | 28 |
15 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’20.954 | 2.544 | 32 |
16 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.009 | 2.599 | 35 |
17 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1’21.169 | 2.759 | 31 |
18 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’21.374 | 2.964 | 31 |
19 | Esteban Ocon | Renault | 1’21.673 | 3.263 | 31 |
20 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’22.054 | 3.644 | 34 |
Výsledky 2. tréninku na GP Portugalska
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’17.940 | – | 32 |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’18.535 | 0.595 | 34 |
3 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’18.743 | 0.803 | 35 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’18.838 | 0.898 | 34 |
5 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’19.113 | 1.173 | 32 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’19.175 | 1.235 | 34 |
7 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’19.178 | 1.238 | 26 |
8 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’19.308 | 1.368 | 27 |
9 | Esteban Ocon | Renault | 1’19.496 | 1.556 | 32 |
10 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’19.643 | 1.703 | 37 |
11 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’19.821 | 1.881 | 33 |
12 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’19.901 | 1.961 | 34 |
13 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’19.987 | 2.047 | 28 |
14 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’20.465 | 2.525 | 33 |
15 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’20.490 | 2.550 | 34 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’20.680 | 2.740 | 29 |
17 | Daniil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1’20.729 | 2.789 | 33 |
18 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1’20.867 | 2.927 | 32 |
19 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’20.983 | 3.043 | 26 |
20 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.396 | 3.456 | 34 |