Analýza tréninků na Grand Prix Bahrajnu
Získat relevantní data z pátečních tréninků bylo pro jednou zase těžší než obvykle. V Bahrajnu se totiž oba tréninky konaly v rozdílných světelných podmínkách, navíc Pirelli zkoušelo experimentální pneumatiky pro příští rok. Každý tým dostal po dvou sadách, které mohl nasadit kdykoliv během pátku.
Hodně tvrdý verdikt právě na adresu pneumatik vyřkl po vystoupení z vozu Lewis Hamilton, který ovládl oba volné tréninky. Sedminásobného šampiona štve, že Pirelli od roku 2019 není schopno vyrobit kvalitní gumy a používá stále stejné pneumatiky poté, co se jezdcům na konci loňského roku nezamlouvaly nové směsi. A letos se scénář opakuje. „Takže bych radši zůstal u verze 2019. Je to to nejlepší, co můžeme udělat,“ tvrdí Hamilton.
Ten ale může být v klidu, na základě získaných dat z odpoledních jízd, které proběhly už pod umělým osvětlením, je Mercedes opět favoritem v kvalifikačním i závodním tempu. Nejbližším pronásledovatelem by měl být Red Bull – nebo spíše Max Verstappen. Alex Albon totiž na výjezdu z poslední zatáčky ve druhém tréninku havaroval a jeho mechanici budou mít co dělat, aby dali monopost na sobotu dohromady.
Naštěstí pro Albona měl vůz osazený převodovkou pro volné tréninky a motor újmy podle předběžného šetření nedoznal, takže by se měl vyhnout penalizaci. Christian Horner přesto nehodu označil jako frustrující. „Trochu mě zaskočil nedostatek přilnavosti. Bylo to zvláštní, pustil jsem plyn, ale když máte jednu pneumatiky mimo trať… byla to prostě jedna z těch nehod, co se stávají,“ hořekoval Albon.
Klasicky pikantní souboje by měl nabídnout střed pole, kam po úspěchu v Turecku, kdy oba rudé vozy atakovaly stupně vítězů, zřejmě opět sklouzlo Ferrari. „Čekal jsem, že na tom budeme o něco lépe,“ přiznal Charles Leclerc. „Ale byl to obtížnější pátek než obvykle. Faktem ale je, že ani já jsem nejezdil nejlépe,“ dodal Monačan. Ani jedno ferrari se nedostalo do nejlepší desítky, podle Vettela tým trápí velká degradace pneumatik, kterou je Bahrajn proslulý.
To by mohlo znamenat taktiku dvou zastávek u mechaniků, minimálně to předpovídá Daniel Ricciardo, který se v druhém tréninku mohl těšit z pátého místa se ztrátou necelé desetiny na Sergia Péreze. Právě Racing Point a Renault by podle analýz měly být třetím, respektive čtvrtým nejrychlejším týmem.
Jaká bude realita, to napoví třetí trénink, který začíná v sobotu ve 12 hodin.
Analýza kvalifikačních jízd
Analýza závodního tempa
Výsledky 1. tréninku na GP Bahrajnu
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’29.033 | – | 40 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’29.482 | 0.449 | 41 |
3 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’30.000 | 0.967 | 31 |
4 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’30.018 | 0.985 | 31 |
5 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’30.049 | 1.016 | 34 |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’30.294 | 1.261 | 18 |
7 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’30.302 | 1.269 | 34 |
8 | Esteban Ocon | Renault | 1’30.384 | 1.351 | 28 |
9 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’30.426 | 1.393 | 30 |
10 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’30.508 | 1.475 | 30 |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’30.589 | 1.556 | 29 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’30.628 | 1.595 | 24 |
13 | Robert Kubica | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.732 | 1.699 | 24 |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1’30.832 | 1.799 | 28 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’30.854 | 1.821 | 29 |
16 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.896 | 1.863 | 27 |
17 | Daniil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1’31.020 | 1.987 | 37 |
18 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’31.392 | 2.359 | 27 |
19 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’32.472 | 3.439 | 29 |
20 | Roy Nissany | Williams/Mercedes | 1’32.801 | 3.768 | 27 |
Výsledky 2. tréninku na GP Bahrajnu
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’28.971 | – | 28 |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’29.318 | 0.347 | 34 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’29.336 | 0.365 | 30 |
4 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’29.403 | 0.432 | 32 |
5 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’29.462 | 0.491 | 27 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’29.551 | 0.580 | 36 |
7 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’29.841 | 0.870 | 30 |
8 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’29.871 | 0.900 | 32 |
9 | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 1’29.900 | 0.929 | 34 |
10 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’30.014 | 1.043 | 17 |
11 | Esteban Ocon | Renault | 1’30.085 | 1.114 | 30 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’30.110 | 1.139 | 35 |
13 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’30.271 | 1.300 | 33 |
14 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’30.407 | 1.436 | 30 |
15 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.627 | 1.656 | 33 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’30.849 | 1.878 | 27 |
17 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.928 | 1.957 | 34 |
18 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’30.973 | 2.002 | 32 |
19 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1’31.119 | 2.148 | 28 |
20 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’31.636 | 2.665 | 29 |