Analýza tréninků na GP Abú Dhabi: Navrátilec Hamilton si musí zvykat
Vypadá to, že poslední závod sezony 2020 bude dokonalým odrazem celého jejího průběhu. V pátečních trénincích totiž dominoval tým Mercedes, který je největším favoritem pro kvalifikaci i závod, bez potíží se to ale úplně neobešlo. Za ním je navíc (odhadované) pořadí sympaticky vyrovnané.
Data ale nelze brát za absolutně platná, jelikož jezdci opětovně testovali nové pneumatiky Pirelli a odpolední trénink musel být na chvíli přerušen pro požár na alfě Kimiho Räikkönena právě v momentě, kdy většina pilotů zajížděla závodní simulace.
Příslibem zajímavého víkendu ovšem je, že je stále o co hrát. Zejména bitva o třetí místo v Poháru konstruktérů je stále otevřená, když na Racing Point ztrácí McLaren 10 bodů a Renault zaostává o dalších 12 bodů. Právě tyto tři stáje by se tradičně měly rvát o pozice ve středu pole, a to včetně Ferrari a AlphaTauri.
Je to však právě Racing Point, který má papírově po Mercedesu a Red Bullu třetí nejrychlejší auto, byť jeho ztráta na jedno kolo činí už sekundu. Jenže! Na voze Sergia Péreze bylo už před víkendem potřeba vyměnit několik částí pohonné jednotky a Mexičan tak bude nehledě na výsledek v kvalifikaci startovat až z konce roštu. Podle Péreze je to škoda, jinak by prý měl rychlost na boj o stupně vítězů.
Na růžích ustláno nemá ani Mercedes. Valtteri Bottas sice vyjma problému s plynovým pedálem, který tým musel vyměnit, odjel poklidné tréninky, Lewis Hamilton ale přiznal, že si po absenci na auto musí zvykat. „Bylo to trochu jako první den ve škole,“ okomentoval pátek na okruhu Yas Marina s tím, že pořádně potřebuje prozkoumat data a zapracovat na nastavení.
Pozitivní slova zní i z táborů Renaultu a Ferrari. Daniel Ricciardo tvrdí, že i přes technické selhání v dopoledních jízdách má jeho vůz slušné tempo, podle Charlese Leclerka bude Ferrari v Abú Dhabi konkurenceschopnější a rozhodně bojeschopné, co se pozic za nejlepším dvojicí týče.
Dopolední trénink pak přinesl jeden velký debut, když za volant Haasu usedl ke svojí premiérové jízdě ve formuli 1 čerstvý šampion F2 Mick Schumacher. Časem sice nikterak neoslnil, svoji práci však odvedl, na čemž se shodl s prohlášením vedení týmu. Schumacher navíc v Haasu absolvuje i úterní nováčkovské testy po Grand Prix.
Analýza kvalifikační rychlosti
Analýza závodní rychlosti
Výsledky 1. tréninku na GP Abú Dhabi
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’37.378 | – | 26 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’37.412 | 0.034 | 32 |
3 | Esteban Ocon | Renault | 1’38.515 | 1.137 | 34 |
4 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’38.547 | 1.169 | 25 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’38.744 | 1.366 | 24 |
6 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’38.831 | 1.453 | 25 |
7 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’38.956 | 1.578 | 25 |
8 | Daniil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1’39.150 | 1.772 | 27 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’39.160 | 1.782 | 30 |
10 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’39.199 | 1.821 | 22 |
11 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’39.330 | 1.952 | 27 |
12 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’39.344 | 1.966 | 25 |
13 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’39.352 | 1.974 | 28 |
14 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’39.670 | 2.292 | 19 |
15 | Robert Kubica | Alfa Romeo/Ferrari | 1’39.905 | 2.527 | 19 |
16 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’40.446 | 3.068 | 24 |
17 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’41.063 | 3.685 | 27 |
18 | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 1’41.235 | 3.857 | 23 |
19 | P.Fittipaldi | Haas/Ferrari | 1’44.069 | 6.691 | 24 |
20 | Daniel Ricciardo | Renault | 0 | – | 3 |
Výsledky 2. tréninku na GP Abú Dhabi
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’36.276 | – | 28 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’36.479 | 0.203 | 30 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’37.046 | 0.770 | 30 |
4 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’37.263 | 0.987 | 33 |
5 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’37.438 | 1.162 | 29 |
6 | Esteban Ocon | Renault | 1’37.505 | 1.229 | 30 |
7 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’37.506 | 1.230 | 35 |
8 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’37.508 | 1.232 | 31 |
9 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’37.508 | 1.232 | 29 |
10 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’37.560 | 1.284 | 29 |
11 | Daniil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1’37.596 | 1.320 | 32 |
12 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’37.616 | 1.340 | 31 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’37.900 | 1.624 | 32 |
14 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’38.068 | 1.792 | 28 |
15 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’38.198 | 1.922 | 32 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’38.504 | 2.228 | 35 |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’38.564 | 2.288 | 31 |
18 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’38.817 | 2.541 | 24 |
19 | P.Fittipaldi | Haas/Ferrari | 1’39.027 | 2.751 | 25 |
20 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’39.132 | 2.856 | 31 |