Analýza rychlosti: Mercedes vs. Ferrari
Televizní obrázek to nenabídne, ale při bližším pohledu na data a jejich prezentaci v grafu je možné krásně vidět, jak se různá auta chovají různě na různých specifikacích pneu. A srovnat výkon Ferrari a Mercedesu. Úseku od startu závodu po výměnu pneumatik, nebo od výměny pneumatik do cíle, se říká ‚stint‘. V prvním stintu ti,…
Televizní obrázek to nenabídne, ale při bližším pohledu na data a jejich prezentaci v grafu je možné krásně vidět, jak se různá auta chovají různě na různých specifikacích pneu. A srovnat výkon Ferrari a Mercedesu.
Úseku od startu závodu po výměnu pneumatik, nebo od výměny pneumatik do cíle, se říká ‚stint‘. V prvním stintu ti, kteří se dostali do třetí části kvalifikace, startují na stejných pneumatikách, se kterými zajeli nejrychlejší čas v té prostřední (Q2). Je to přirozeně ta měkčí sada.
Důležitý je vývoj výkonu pneumatik po délce tohoto stintu: degradace. Jak se pneumatika postupně opotřebovává, časy na kolo začnou klesat (nezapomenout je ale nutné na klesající množství paliva a tím pádem také váhu vozu během závodu). Pokud bychom se podívali na časy Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela během Velké ceny Itálie 2015, z obou jejich stintů (závod se vyznačoval strategií jediného pitstopu), lze pak vykreslit jakousi střední hodnotu – oranžová čára – jak to provedli kolegové z portálu Readmotorsport. Čím je oranžová v grafu výše, tím je korigovaný čas na kolo pomalejší.
Sérií korekcí, které berou v úvahu například zmíněné množství paliva, lze pak srovnat vývoj degradace pneumatik na Hamiltonově a Vettelově voze v obou stintech (Option – měkčí sada, Prime – tvrdší sada):
Z tohoto srovnání lze vyčíst zajímavou informaci: měkké sady degradují rychleji Vettelovi než Hamiltonovi, ale u tvrdší sady je to obráceně. Že je Ferrari dobré na tvrdší sadě gum než soupeři je fenomén, kterého jsme byli svědky během sezony už několikrát. Bohužel pro zastánce napinavého rozložení sil napříč startovním polem je nutné říci, že Hamilton ve druhé půlce závodu často nejede na 100 % a dokázal by zrychlit, kdyby potřeboval, což na Monze nakonec také ukázal.
Potvrzuje to, že výkonnostní náskok Mercedesu je po nasazeních nových motorů Ferrari a Mercedes stále velký. Pokud by se ale v kvalifikaci nebo na startu dostaly ferrari před mercedesy, s ohledem na dané srovnání by to byl boj daleko vyrovnanější, jak jsme si potvrdili na Silverstonu či Hungaroringu. Nezbývá tedy nic jiného, než přidat v kvalifikacích, aby se Ferrari nemuselo spoléhat na štěstí během startů. Štěstí, které se naopak vůči Räikkönenovi otočilo zády.
Monza je na pohonné jednotky velmi náročná, a tak už nadcházející Singapur napoví, jestli charakteristika okruhu může do rozložení sil mezi týmy promluvit výrazněji.
Byla dobrá.
To si určitě nemyslím 🙂
Ta návštěvnost na předchozím byla špatná?
Tomas ak si myslis, ze navstevnost je zrkadlom kvalitne spracovaneho webu, tak si naivny…..nic v zlom 😉
Návštěvnosti a čtenosti.
Děkuji 🙂 Tvůrce webu nějaké ty informace už má 😉
Na FB má taky kde kdo milióny přátel, stránky hafo lajků 🙂 ale aktivních je max 10 😀 anketa by nebyla špatná, nemusí to nic změnit, ale tvůrce webu aspoň bude vědět směr kudy jít, aby web byl čtenej a zajímavej 😉
Návštěvnost..a já myslel že čtenost.
Důležitá v tomto případě není anketa, ale statistiky návštěvnosti 😉
co tak anketa o novom webe? samozrejme nic sa tym nezmeni, to uz sme poculi, ale celkom by ma zaujimalo komu okrem par ludi v komentaroch sa tento novy web paci 🙂
celkovy obraz mi pripada ako jeden z formy webov ktory si viete spravit zadarmo 🙂
…nazval jste to skoro dobře, ale bohužel mě to tak přijde, že se někdo ráno probudil a po dokonalé opici celý web předělal 🙁 proč ta černá, vždyť se to blbě čte, to je jak za dob PC XT s ČB monitorem, kdy lidi pravidleně navštěvovali očaře. Navíc ty giga obrázky, no omlouvám se, ale tady si musel doopravdy někdo pořádně šlehnout 🙁 jediný plus, který máte je, že na mě zatím s vypnutým AB nevyskočila žádná reklama 😀
Samozřejmě, že mě zajímá, co si myslí fanoušci. Ale nový web není důsledkem spontánního rozhodnutí opilého rána a příspěvky v diskuzích už vůbec nejsou objektivním reprezentantem názoru fanouškovské obce. Už mi skoro jen ‚chybí‘, aby si přispěvatel v diskuzi dupnul a zatrucoval, že není po jeho.
Ono, upřímně, kdyby vedení F1 zareagovalo podle toho, co si myslí fanoušek, tak bůhví jak by to dopadlo. Schválně, pro příklad, zkus uspořádat anketu, jestli jsou lidi pro zrušení daní 😉
Přesně TOTO je problém dnešní Formule 1 – MY JSME ROZHODLI a co si myslí fanoušci NÁS NEZAJÍMÁ
Take jsem se zdesil pri prvnim otevreni novych stranek ale uz si pomale zacinam zvykat (dotaz: kdyz to je ciste cesky web proc ta anglictina u sipek pro „dalsi“ a „zpet“?
Ale jeste trochu z jineho soudku. Vase studio OK, ale co ty zpetne zrcatka na te formuli??? To jste je sebrali z nejakeho Mustanga (Jawa 23) nebo Simsona z 80-tych let minuleho stoleti???
To už jsme dva! 🙂 A vím i o dalších 😉
Chápu, že pro Tebe je to škoda. A je mi to samozřejmě líto.
Názory se různí, takže s termínem „bezpochyb“ bych tolik nešermoval 🙂
Děkuji za uznání.
novy web je krokom spat to je bezpochyb…moderne weby vypadaju inak, ale samozrejme je to vec nazoru…mna osobne odradza
Aha. Na samouky dobrý a za pár let možná i dokonalý.
Neni to škoda, mě se to fakt líbí.
To je škoda..
Ajťáci s tímhle nemají co do činění 😉
Zodpovědně prohlašuji, že nový web zůstane.
Snad ty připomínky k nečemu budou. Nové vždy neznamená lepší…
Tomyš, určitě mám hodně předpotopní názor, ale co se týče přehledností článků pro čtenáře, tak jsou nejlepší právě ty archaické weby jako FORMULE.CZ a MOTORELAX.
Současné ajťáky bych řnul přes pazury až skura praskně. Vymýšleji samé kraviny jen proto, aby celému dokázali jak jsou geniální a všechno pouze zmrší. Jó, kdyby si ze starých verzí vzali to nejlepší a pouze to zdokonalili, tak to by byla jiná, jenže oni hned překopou všechno a místo zdokonalení vzniká těžká destrukce.
Kluci, čtu Vaše příspěvky pozorně a díky za názory. Neberte, prosím, jako aroganci, že nebudu reagovat. Vašemu pohledu nicméně rozumím.
Tomyši,
je to Váš web a dělejte si s ním co chcete. Jen si myslím, že jste se vydali hodně špatnou cestou. Dříve než jste se rozhodli provádět změnu na vzhledu stránky jste měli především klást důraz na to, aby se stránka otevírala mnohem rychleji. Všichni nemají k dispozici dostatečně rychlý internet a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby velká část návštěvníků tenhle boj vzdala ještě dříve než se jim stránka otevřela.
Opravdu jste přesvědčeni, že pět hlavních článků a jeden velký obrazek je dostačující? Docela živě si dokážu představit reakci zdejších čtenářů, kteří nestihnou závod a budou chtít okamžitě alespoň podle nadpisů získat co nejvíce informací. Kliknou jednoduše jinam, kde všechno budou mít jako na dlani a sem nakouknou pouze když se budou nudit.
Co šipky po stranách? Hlavní zpráva a nejde přejít na komentáře a ani nejde poznat jestli tam nějaký přibyl. Když otevřu článek vybafne na mě fotka přes celý monitor, k článku musím rolovat to vám přijde praktické? Velké fotky zbytečně zabírají místo, na první straně webu je tak zůstává málo prosotru pro více článků. Nevím co co si od toho slibujete, krom nepřehlednosti.
Ahoj otas, ano, je zrušené. Jeden příspěvek za měsíc jen potvrdil, že diskuzní fóra jsou mrtvá 🙂
Ohledně nového vzhledu. Poprvé když „to“ na mě vybaflo, jsem se lekl, kam jsem to omylem vlezl. Ale já změnu hodnotím kladně, mě se to líbí, mám rád tmavé barvy. Jen nějak nemohu najít fórum. To je zrušené?
Ferdo, analýzu jsme si provedli a omlouvám se, tento web je tak, jak si jej přejeme a tak i zůstane. Je mi to líto. Nám se líbí.
S tím se nedá než souhlasit….
Na to že se dřív (2008-2010) říkalo že Hamilton je ničitel pneumatik, je tohle zajímavé info..
A co takhle provést nějakou anylýzu téhle webové stránky?
Když se podívám do historie tohoto webu včetně jeho předchůdců, tak zjišťuji, že každá jeho úprava je krokem k horšímu a nyní se dostala na úroveň dětského blogísku.