Analýza pátečních tréninků GP Saúdské Arábie
Páteční trénink v saúdskoarabské Džiddě nabízí celkem zřejmý obrázek toho, jak se věci mají. Nabízíme hlavní body, odhad kvalifikačního a závodního potenticálu a výsledky obou tréninků.
Štítky: GP Saúdské Arábie
Zveřejněno 17. 03 2023 — GPF1.cz
Hlavní poznatky:
- Na technicky odlišném okruhu je vůz Red Bull, zejména v rukou Maxe Verstappena, opět výkonnostně dominantím vozem
- Aston Martin je solidní v zatáčkách, ale na Red Bull ztrácí v rychlých sektorech kvůli většímu aeordynamickému odporu auta
- Mercedes má nestabilní auto a je kvůli tomu nepředvídatelné a náročné na pneumatiky
- Ferrari trochu šetřilo motor, ale podobně jako Mercedes je náročné na pneumatiky, obdobně jako v Bahrajnu – Charles Leclerc má navíc trest poklesu 10 míst na startu
- Ferrari a Mercedes se trápí s pneumatikami navzdory tomu, že Džidda je na pneu daleko méně náročná než Bahrajn
- Fernando Alonso je s Astonem spokojený, jeho týmový kolega Lance Stroll se obává Alpinu
- Poradcee Red Bullu Helmut Marko také očekává těsnější souboj mezi Astonem a Alpinem a přidává Ferrari
- Oba jezdci Ferrari budou mít tento víkend nové motory, což Ferrari označilo za „další preventivní opatření“ po poruše řídicí elektroniky Charlese Leclerca v Bahrajnu, kvůli které musel odstoupit
Kvalifikační potenciál GP Saúdské Arábie 2023
Závodní potenciál GP Saúdské Arábie 2023
Výsledky 1. tréninku GP Saúdské Arábie 2023
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1’29.617 | 18 | |
2 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1’30.100 | 0.483 | 20 |
3 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1’30.315 | 0.698 | 22 |
4 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’30.577 | 0.960 | 20 |
5 | George Russell | Mercedes | 1’30.771 | 1.154 | 26 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’30.787 | 1.170 | 26 |
7 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’30.924 | 1.307 | 23 |
8 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1’30.949 | 1.332 | 24 |
9 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1’31.030 | 1.413 | 23 |
10 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’31.110 | 1.493 | 25 |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’31.118 | 1.501 | 26 |
12 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’31.181 | 1.564 | 22 |
13 | Nyck de Vries | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’31.450 | 1.833 | 29 |
14 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1’31.491 | 1.874 | 24 |
15 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’31.552 | 1.935 | 22 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’31.566 | 1.949 | 23 |
17 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1’31.922 | 2.305 | 26 |
18 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1’31.970 | 2.353 | 25 |
19 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’31.986 | 2.369 | 22 |
20 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’32.149 | 2.532 | 21 |
Výsledky 2. tréninku GP Sáudské Arábie 2023
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1’29.603 | 29 | |
2 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1’29.811 | 0.208 | 26 |
3 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1’29.902 | 0.299 | 26 |
4 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’30.039 | 0.436 | 27 |
5 | George Russell | Mercedes | 1’30.070 | 0.467 | 27 |
6 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1’30.100 | 0.497 | 28 |
7 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’30.110 | 0.507 | 27 |
8 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’30.181 | 0.578 | 27 |
9 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’30.341 | 0.738 | 28 |
10 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’30.592 | 0.989 | 29 |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’30.599 | 0.996 | 27 |
12 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’30.721 | 1.118 | 27 |
13 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’30.776 | 1.173 | 30 |
14 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1’30.810 | 1.207 | 27 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’30.820 | 1.217 | 25 |
16 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.837 | 1.234 | 27 |
17 | Nyck de Vries | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’30.921 | 1.318 | 29 |
18 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1’30.959 | 1.356 | 30 |
19 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1’30.964 | 1.361 | 26 |
20 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1’31.052 | 1.449 | 30 |