Analýza pátečních tréninků – GP Mexika

Nadmořská výška výrazně přes 2 kilometry dělá v Mexiku divy. Jsou to vozy Red Bullu, které v pátečních trénincích jedou vlastní ligu. A to navíc Max Verstappen výrazně před kolegou Danielem Ricciardem v prvním tréninku - v tom druhém to bylo o něco vyrovnanější.

Štítky: GP Mexika Zveřejněno 27. 10 2018 — GPF1.cz

Loňský závod vyhrál Verstappen s náskokem dvaceti sekund. A pole position prohrál jen o 86 tisícin sekundy. Letos se zdá být Red Bull ještě rychlejší. Mexiko je druhým nejkratším okruhem v kalendáři, takže se očekávají menší časové rozestupy v absolutních hodnotách.

Řidší vzduch klade nároky na chlazení. Mercedes například musel své pohonné jednotky chránit. Red Bull používá starší specifikaci B motoru a Honda se také vrátila o krok zpět.

Rychlost na jedno kolo:

1 Red Bull (Max Verstappen) 1:16.656s
2 Renault (Carlos Sainz) 1:17.926s +1.270s
3 Ferrari (Sebastian Vettel) 1:17.954s +1.298s
4 Toro Rosso (Brendon Hartley) 1:18.061s +1.405s
5 Mercedes (Lewis Hamilton) 1:18.075s +1.419s
6 Force India (Sergio Perez) 1:18.167s +1.512s
7 Haas (Romain Grosjean) 1:18.733s +2.077s
8 Sauber (Charles Leclerc) 1:19.024s +2.368s
9 McLaren (Stoffel Vandoorne) 1:19.086s +2.440s
10 Williams (Lance Stroll) 1:19.219s +2.563s

Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že v sobotu přijdou Ferrari a Mercedes se svým ‘párty módem’. “Otázkou ale je, jak moc jim v této nadmořské výšce pomůže?” Pokud se Verstappenovi povede najít loňskou chybějící desetinu, může se stát nejmladším držitelem pole position v historii sportu.

Svou rychlostí překvapily také tovární vozy Renaultu, ale Carlos Sainz očekává, že se sobotou spadnou v pořadí dolů. Hodně nespokojený byl Sebastian Vettel, kterému se nedostává přilnavosti a který musí nedělní závod vyhrát a doufat, že se Hamiltonovi nebude dařit.

 Velmi pomalý je Mercedes, který má Red Bull “zatím za nedostižitelný” a v noci z pátku na sobotu musí hodně studovat nasbíraná data. Zajímavou teorií probíranou v zákulisí je, že silnější motory jsou v Mexiku paradoxně v nevýhodě, protože neumí být k měkkým pneumatikám šetrné. Proto mají vozy s motory Renault výhodu.

Tempo závodního režimu:

1 Ferrari
1= Red Bull
3 Mercedes +0.1s/kolo
4 Renault +0.6s/kolo
5 McLaren +0.8s/kolo
6 Sauber +1.4s/kolo
7 Haas +1.5s/kolo
8 Williams +1.8s/kolo
9 Force India +2.5s/kolo
10 Toro Rosso +3.5s/kolo

Obvykle silné závodní tempo Red Bullu se často ukazuje jako nedostatečné tam, kde nedokáže startovat před svými soupeři. Což by v Mexiku mohlo být jinak. Haas v boji s Renaultem o čtvrté místo ztrácí a penalizace pro Romaina Grosjeana tomu nijak nepomůže. V závodním tempu je navíc Haas téměř o sekundu pomalejší.

Diskuse k článku

Napsat komentář