Analýza pátečních tréninků GP Kanady

Svým tvarem je kanadský Montreal okruhem, který nejvíce sedí na současné Ferrari SF90. Ale Mercedes nasadil v Kanadě novou specifikaci motoru - takzvanou druhou fázi. A také díky tomu je favoritem jak na zisk pole position tak na vítězství v závodě

Štítky: GP Kanady Zveřejněno 8. 06 2019 — Tomáš Richtr

Sice jenom přibližně se dá odhadnout rychlostní tempo na základě údajů z pátečního druhého tréninku, ale jsou to data poměrně solidně indikativní. Kanadský trénink byl, pravda, zkomplikovaný nehodou Lewise Hamiltona, když dostal smyk a zadním pravým kolem narazil do zdi. Jeho kvalifikační rychlost, přesněji její náznak, tedy neznáme. Kolega Valtteri Bottas skončil rozdílem 0,134 sekundy za nejrychlejším z druhého tréninku Charlesem Leclercem.

Kvalifikační tempo – rozestup v sekundách

V tréninku se blýskl Carlos Sainz z McLarenu čtvrtým nejrychlejším časem. Zatímco oba monoposty týmu Red Bull – Honda skončily až na dvanáctém a třináctém místě. Dá se očekávat, že jejich tempo ve skutečné sobotní kvalifikaci bude lepší.

Lewis Hamilton přiznal, že nyní bude muset využít dat nasbíraných Valtterim Bottasem a během sobotního tréninku bude „trochu hádat“. Očividně se mu ale tahle výzva v důsledku „nevinné chyby“ líbí.

Graf níže nabízí přehled toho, jak kdo využil kterou specifikaci pneu. Červená je měkká, žlutá je střední a stříbrná je tvrdá sada.

Zatímco v kvalifikaci to vypadá na solidní šance, že se na prvním místě umístí někdo jiný než Mercedes, závodní tempo je trochu jiná liga. V Kanadě se dá navíc solidně předjíždět, takže statistika závodního tempa je podstatně relevantnější než třeba v Monaku.

Závodní tempo – rozestup v sekundách

Data Mercedesu vychází z Bottasovy jízdy, protože Hamilton si kvůli kolizi se zdí vzal nucené volno. Náskok Mercedesu vypadá strašidelně, co si budeme nalhávat.

V závodní statistice opět září McLaren, který je o chlup rychlejší než Red Bull na okruhu, který si žádá mimořádně silnou pohonnou jednotku. Vypadá to na solidní souboj týmů na špici takzvaného „zbytku světa“. Jeho favority jsou McLaren, který možná nebude tak oslnivě rychlý, jak ukazuje graf, a Renault. Tradičně to bude ve středu pole atraktivní bitva.

Po velké rekonstrukci místní infrastruktury byla letos závodní dráha na začátku víkendu ještě více kluzká a zaprášená. Vlastnosti povrchu trati se rychle mění k lepšímu, což činí jakékoli odhady výkonu pneumatik a strategií komplikovanější než obvykle. Vy zbytku víkendu bude ještě tepleji a piloti se budou trápit zejména s pneumatikami na zadní nápravě. Podle zákulisních informací lze připustit strategii dvou zastávek v boxech.

Diskuse k článku

Napsat komentář