Analýza formy týmů před startem sezony

Testy jsou definitivně minulostí a kolotoč formule 1 pomalu upírá zrak ke startu sezony v Melbourne, do něhož zbývá týden a půl. Jak experti odhadují výkonnost jednotlivých týmů? Kdo se nejvíce zlepšil a kdo naopak zřejmě bude okupovat chvost pole?

Štítky: Předsezonní testy Zveřejněno 5. 03 2020 — Lukáš Štěrovský

Mercedes sice potrápila spolehlivost pohonného systému na voze Valtteriho Bottase i Lewise Hamiltona, přesto jako jediný odjel v celkovém součtu předsezonních testů přes 900 kol, což je vzdálenost více než 13 španělských GP (a připsal si nejrychlejší čas, což ale až tak relevantní bez znalosti dalších údajů není). Problémy s motorem navíc měl i Williams, který agregáty odebírá od Mercedesu a musel využít hned tři kusy na šest dní jízd. Britská stáj odjela podstatně méně kol než Stříbrné šípy, u kterých v tomto ohledu určitě panují obavy, i když rychlost jim nechybí, viz níže.

Počet kol odjetý v prvním a druhém týdnu testů.

Zajímavostí je, že během druhého týdne Mercedes podstatně méně využíval svůj systém DAS, a to hlavně při delších stintech. Pokud jej v Austrálii tým nasadí (poslední informace hovoří o tom, že ano), zřejmě tak půjde hlavně o pomůcku pro kvalifikaci.

Při analýze zajetých kol během všech šesti dnů vypadá Mercedes dominantně. Při delších výjezdech by mohl disponovat náskokem na mlžící Ferrari a Red Bullu větším než jedna sekunda, při kvalifikační simulaci to dokonce bylo až 1,7 sekundy na kolo! Realita zřejmě nebude tak tristní, skutečné rozestupy budou podstatně nižší. Navíc Ferrari jezdilo podstatný čas s poddimenzovaným motorem a Honda ladila nastavení své pohonné jednotky.

Krátké výjezdy.
Dlouhé jízdy.

Hodně se v souvislosti s termínem černý kůň sezony hovořilo o Racing Pointu, ale špatný potenciál nemá také Renault, který v krátkých i dlouhých výjezdech jen těsně zaostával za Mercedesem. Co se závodních simulací týče, dobrou rychlost vykazoval i McLaren, který ale výrazně ztrácel během kvalifikačních pokusů. Tyto tři stáje zřejmě povedou souboj i nejlepší tým ze středu pole.

Zbytek, tedy AlphaTauri, Haas a Alfa Romeo by také neměl být daleko. Na závěr nabízíme odhad komplexní formy (kombinované krátké a dlouhé výjezdy, odečteny ztráty způsobené nižším výkonem motoru Ferrari a Red Bullu apod.) jednotlivých týmů vyjádřený tabulkou. Na to, o jak přesná čísla se jedná, si ale tak jako tak budeme muset počkat minimálně do Austrálie.

Odhadované rozložení sil

Pořadí Tým Ztráta (s/kolo)
1. Mercedes
2. Red Bull 0,3
3. Ferrari 0,6
4. Racing Point 0,8
5. McLaren 1,1
6. Renault 1,2
7. AlphaTaurii 1,4
8. Haas 1,5
9. Alfa Romeo 1,6
10. Williams 1,7

Diskuse k článku

Napsat komentář