Ambiciózní srovnání, které je nutné brát vážně: Verstappen je nový Senna

Bývalý pilot formule 1 a vítěz deseti Grand Prix Gerhard Berger se domnívá, že komentáře Hondy, které porovnávají Maxe Verstappena a Ayrtona Sennu, by se neměly brát na lehkou váhu. Naopak, podobná prohlášení je třeba brát vážně.

Štítky: Gerhard Berger Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 14. 06 2021 — Vašek Štěpánek

Gerhard Berger věří, že nedávné komentáře na adresu Maxe Verstappena, které srovnávají pilota Red Bullu s Ayrtonem Sennou a uvedl je šéf Hondy Toyoharu Tanabe, si zaslouží větší pozornost.

Tanabe před více než 30 lety pracoval coby závodní inženýr Gerharda Bergera ve společnosti McLaren-Honda. Spolupracoval také s Ayrtonem Sennou, Nigelem Mansellem a Nelsonem Piquetem. Právě kvůli zkušenostem, které šéf Hondy má, bere Berger Japoncova slova opravdu vážně.

„V těchto momentech je těžké hrát si se statistikami, s instinktem je to o něco snazší. Ayrton je pro mě nadále speciální a stále vyniká, je to ale díky jeho charismatu. Například i Lewis Hamilton odvádí neuvěřitelnou práci, na kterou by se nemělo zapomínat.

Co se Maxe týče, většina dnešních inženýrů Hondy před 30 lety ve sportu nebyla. Pokud ale Tanabe provádí srovnání mezi Maxem a Ayrtonem, mělo by se to brát vážně. Tanabe byl tehdy mým závodním inženýrem a v Hondě působí dodnes. Navíc měl přístup i k datům, která patřila Ayrtonovi.“

Berger je navíc povzbuzen přístupem, kterým pilot Red Bullu disponuje, a navíc je v letošním roce na Holanďanovi vidět vyzrálost, která mu v dřívějších letech scházela.

„I přes svůj nízký věk je už velmi zkušený a vyzrálý. Mohli jsme to vidět i v posledních dvou závodech. V Baku si v úvodích kolech dával velký pozor, věděl totiž, že je jeho auto velmi rychlé a může s ním předjíždět. Nikam se zbytečně nehrnul.

V Monaku je zase velmi důležitá kvalifikace a start. I tam bylo na Maxovi vidět, že v závěrečné části kvalifikace a na startu závodu do toho dal 110 % a v průběhu závodu už jen kontroloval tempo a bezpečně dojel do cíle,“ zhodnotil nynější Verstappenovo vystupování Berger.

Do roku 2027 má být výroba elektromobilů levnější než výroba běžných vozů