Alpine šokuje, údajně chce být zákaznickým týmem
U Alpine je v posledních měsících mnoho spekulací od prodeje týmu až po rošády v managementu. Nejčerstvější spekulace je možná nejvíce šokující. Alpine by se mohlo stát zákaznickým týmem!
Přijde vám to jako hloupý vtip. Renault reálně zvažuje, že přestane být dodavatelem motorů. Důvod je prostý. Automobilka chce výrazně ušetřit, náklady na vývoj nové pohonné jednotky jsou logicky vysoké a zdá se, že si Renault ani nevěří, že postaví konkurenceschopný motor. Jakou by poté ale měl Renault/Alpine, přidanou hodnotu pro F1, která se tolik řešila u Andretti Racing?
Počítalo se s tím, že počet výrobců motorů bude od přelomové sezóny 2026 šest. Ke stálicím v podobě Ferrari, Mercedesu, Hondy a Renaultu se připojí Audi a Ford/Red Bull Powertrains. S koncem Renaultu bychom byli na číslovce pět a museli bychom čekat, jak dopadne jednání o potenciálním příchodu Andretti Racing s automobilkou GM.
Favorizovanou pohonnou jednotkou pro potenciálně zákaznický tým Alpine je Mercedes. Tomu se uvolní místo po odchodu Aston Martinu k Hondě. Francouzi již byli údajně odmítnuti Red Bullem, který se chce soustředit pouze na svůj a sesterský tým. Pokud by se Alpine s nikým nedohodlo, musela by zakročit FIA, která by pohonnou jednotku pro francouzskou stáj vybírala na základě nejmenší obsazenosti. To znamená, že by se s největší pravděpodobností vybíralo z dvojice Honda a Audi.
Je na diskuzi, zda není v této situaci lepším řešením prodat tým někomu, kdo se chce F1 oddat ve všech směrech. Ano, poukazujeme na projekt Andretti s GM. Pro francouzskou automobilku by se navíc svým způsobem jednalo o potupu a přiznání, že není schopná postavit konkurenceschopné motory.