Alpine / Renault chystá zásadní úpravu motoru, odchází mu ale klíčový muž

S nepříjemnou situací se potýká tým Alpine. Z něj totiž v minulém měsíci odešel jeho hlavní motorář Remi Taffin, který ve firmě pracoval od roku 1999. Stalo se tak navíc v ten nejnevhodnější moment: před klíčovou přestavbou pohonné jednotky.

Štítky: Alpine Pohonné jednotky Zveřejněno 12. 08 2021 — Lukáš Štěrovský

O této situaci poprvé informoval minulý týden francouzský web Auto Hebdo s tím, že odchod Taffina nastal na začátku července, jak později potvrdil i mluvčí stáje.

Jde o první výraznou změnu ve struktuře Alpinu od jmenování nového generálního ředitele Laurenta Rossiho, který před začátkem sezony nahradil Cyrila Abiteboula.

Konec šéfa motorového oddělení ale nastal v ten nejméně vhodný moment. Alpine totiž plánuje změnit uspořádání svého agregátu a rozdělit turbodmychadlo a kompresor po vzoru Mercedesu a Hondy, která od Stříbrných šípů tento koncept převzala.

Alpine chtěl původně motor aktualizovat už pro letošní rok, harmonogram však pozměnil s ohledem na pandemii. Původně také zamýšlel postupný vývoj, který by dokončil v roce 2023, ale s ohledem na zmrazení vývoje pohonných jednotek od příštího ročníku představí nový motor už v roce 2022.

Právě nedostatek vývoj je přitom hlavním problémem stáje. „Už tři roky v podstatě máme stejné auto, podvozek, motor a převodovku,“ přiznává výkonný ředitel stáje Marcin Budkowski.

„Pro letošek jsme nečekali zázraky. Pořád tu byla příležitost z hlediska aerodynamiky. Neodvedli jsme nejhorší práci, ale mohli jsme být i lepší. Co se týče motorů, tam jsme na konkurenci ztratili. Ostatní motory vylepšili. My ne, protože nás čeká zásadní změna příští rok,“ dodává.

Remi Taffin

Audi skysphere concept – budoucnost motorismu je plně otevřená