Alonsovy šance pro sezonu 2018 a dále

Taková jednání nebývají otázkou jednoho dne nebo týdne, ale podle zákulisních informací nabídl Renault Fernandu Alonsovi angažmá pro příští sezonu a dále. Věci se budou ještě nesporně hodně vyvíjet, ale v této nynější fázi se zdá, že právě Renault nebo McLaren jsou vlastně jedinými Alonsovými možnostmi.

3 Štítky: Fernando Alonso Renault Zveřejněno 5. 05 2017 — Tomáš Richtr

Fernando Alonso je velmi schopným, rychlým a spolehlivým pilotem a také houževnatou a asertivní osobností, která jde silně za svým cílem. Cílevědomost je obecně dobrá vlastnost, ale někdy může být chápána i negativně. To když v cestě za cílem dotyčný takříkajíc nekouká vlevo vpravo a nakonec to má vliv na atmosféru v týmu. To je také důvod, proč pětileté angažmá u Ferrari v sezonách 2010 až 2014 došlo až k hořkému konci.

Není důvod se zase až tak moc divit. Před posledním závodem v sezoně 2010 měl Alonso náskok 6 bodů v čele mistrovství světa a šampionem se nakonec stal v tu dobu až třetí Sebastian Vettel. Tuze hořká prohra, ze které se pár Ferrari – Alonso už možná nikdy zcela nevzpamatoval. Další rok přinesl jediné vítězství na Silverstonu, aby následující sezona přinesla další hořkou prohru v podobě tříbodové ztráty na šampiona Vettla v cíli posledního závodu ročníku 2012. Druhá polovina roku 2013 se nesla ve znamení dominantního výkonu týmu Red Bull a třetí místo v závěrečném závodě Alonso nazval ‘vítězstvím’. Výkonově ale bylo Ferrari bez šance a už tady hrozilo, že Alonso skončí. Obě strany si daly šanci ještě pro ročník 2014, ale byla z toho horko těžko dvě umístění na stupních vítězů, přičemž Alonso údajně tehdejšímu šéfovi týmu Marcovi Mattiaccimu prásknul s dveřmi.

Suma sumárum: do Ferrari se Alonso rozhodně vracet nebude. Sám nedávno prohlásil, že život mimo Ferrari je pro něj lepší a Ferrari beztak nemá zájem.

Jenomže pro důvody popsané v úvodu textu nějaký obrovský zájem nemají ani Mercedes ani Red Bull. Alonsův temperament není příliš velkým lákadlem pro Tota Wolffa s Nikem Laudou, ani pro Christiana Hornera s Helmutem Markem. Red Bull má navíc tradičně plno a vlastní hvězdy (a kvalitní jezdce) v osobě Maxe Verstappena a Daniela Ricciarda. Není důvod měnit. Posadit vedle Lewise Hamiltona do Mercedesu Fernanda Alonsa, to by si Toto Wolff neudělal. Navíc se mu líbí introvertnější osobnosti typu Valtteriho Botttase. To by musel Hamilton na konci roku skončit, aby se o spojení Mercedes – Alonso dalo uvažovat jako reálném.

Zůstat s McLarenem je tedy jedna ze dvou reálných možností. Tým se už třetím rokem trápí kvůli motorům Honda. Ta podepsala smlouvu o dodávkách motorů také týmu Sauber. Jakkoli je předčasné odhadovat možná zlepšení, smlouva by měla pomoci jak týmu Sauber, tak McLarenu, ale i Hondě. Jak dlouho by ale frustrovaný Alonso, kterému letos bude šestatřicet, byl ochoten čekat na nějaký zázrak? Skoro by se chtělo říci, že kam šlápne, tam nemá štěstí. Plánovaná štace McLaren 2007 – 2009 skončila manažerským kolapsem a dvěma obrovskými skandály týmu a předčasným Alonsovým odchodem. Azyl našel u Renaultu, se kterým slavil tituly v letech 2005 a 2006. Jenomže Renault v letech 2008 a 2009 nebyl zdaleka tak dobrým autem, a hlavně se automobilka musela z formule 1 stáhnout po trapném skandálu v Singapuru 2008. Následující pětiletka ve Ferrari byla popsána výše, přičemž projekt McLaren-Honda novodobé éry je jedno obrovské technologické trápení.

Tak jako tak mají spolu Alonso a Renault nenarušené vztahy a Nico Hülkenberg výborně ukazuje, čeho může být Renault v blízké budoucnosti schopen. Takže: do jedné řeky sice nevstoupíš dvakrát, ale třikrát by to šlo.

Alonso: Někdo tu nedělá svoji práci

Diskuse k článku

Napsat komentář