Alonso: V roce 1995 jsem se neprobudil, nehodu si pamatuju

Fernando Alonso se v Malajsii vyjádřil ke své nehodě z letošních zimních testů.

Štítky: Fernando Alonso McLaren Zveřejněno 26. 03 2015 — Jan Pastorek

Fernando Alonso se v Malajsii vyjádřil ke své nehodě z letošních zimních testů.

Španělský El Pais tvrdil, že měl Alonso po své nehodě v barcelonský testech výpadek zhruba dvacetileté paměti a myslel si, že jezdí na motokárách. Španělský pilot se tomu vysmál už dřív, v Sepangu pak poskytl komplexní vyjádření.

„Všechno bylo normální. Neprobral jsem se v roce 95, nehovořil jsem po probrání italsky nebo podobné věci, které kolovaly. Nehodu si pamatuji a pamatuji si všechno i z následujícího dne,“ řekl.

„Byl to víceméně normální otřes mozku, takže jsem měl otřes mozku, byl jsem v nemocnici. Do nemocnice mě dovezli v dobrém stavu. Nepamatuji si jen na dobu v nemocnici asi od dvou do šesti hodin, nebo tak něco, ale to bylo normální, způsobily to léky, které dostanete, když vás dají do vrtulníku a jdete na testy do nemocnice.“

Co se týče samotné nehody, popsal ji Alonso detailně, pamatuje si, jak zpomaloval, podřazoval a dokonce vypnul ERS, když viděl, že se blíží traťoví maršálové. Říká, že do bezvědomí upadl, až když dostal léky před transportem do nemocnice, během nehody nebo bezprostředně po ní ne.

Že by nehodu zavinil silný vítr, odmítl. „Určitě ne, ani hurikán by s autem nepohnul při této rychlosti. Když máte zdravotní problém, spadne výkon a jedete rovnou ven, nikdy na vnitřní stranu tratě. Ve formuli 1 je pořád třeba vyvinout určitou sílu na volant.“

„Upřímně, nehoda, otřes mozku, byli jsme ve Španělsku, to vyvolalo velký zájem. Odpovědi, které tým dával na tiskové konferenci, to byly jen odhady, a to vyvolalo zmatek. Ale nemůžete nic neříct tři nebo čtyři dny, jinak to bude ještě horší. Ale ta teorie větru nepomohla.“

„V datech není nic jasného, co bychom mohli označit za příčinu. Ale určitě jsme měli problém s řízením uprostřed zatáčky. Zaseklo se vpravo, já se blížil zdi a brzdil na poslední chvíli, podřadil jsem z pětky na trojku a ano, z dat bohužel nevyčteme všechno.“

„Sběr dat v této části vozu bohužel není nejlepší, takže v tomto závodě přibude pár nových senzorů, také uděláme pár změn na sloupku řízení a dalších věcech. To bylo to hlavní. Poslední týden v továrně byl spíš o práci v simulátoru a snažili se mi vysvětlit ty nové senzory a nové díly pro tento závod.“

 

Diskuse k článku

Napsat komentář