Alonso v Indy cíl nespatřil. Kvůli poruše motoru Honda…
Fernando Alonso v Indianapolis rozhodně prokázal své jezdecké kvality, i když nakonec pro technickou poruchu motoru Honda cíl nespatřil. Slavný závod poprvé v historii vyhrál jiný pilot, který má s F1 bohaté zkušenosti – Japonec Takuma Sato.
Velký příběh, který začal být psán před šesti týdny, nakonec zlatou tečku nenabídl. Fernando Alonso byl nucen v samém závěru 500 mil Indianapolis odstoupit – věřte, nebo ne – pro poruchu motoru Honda v jeho voze. Tohle člověk prostě nevymyslí…
Alonso měl přitom pětistovku ve Staré cihelně rozjetou na výbornou. Po startu z páté příčky se sice propadl na hranici první desítky, zdařilou jízdou vpřed se ale postupně dostal až do čela, kde sváděl souboj s loňským vítězem a bývalým pilotem F1 Alexandrem Rossim.
Španěl se vyhnul všem velkým nehodám a dvaadvacet okruhů před cílem se nacházel na sedmém místě a v bezprostředním kontaktu s vedoucí skupinkou. Stopku mu ale vystavil pro dvojnásobného šampiona dobře známý jev – porucha agregátu Honda. Ta mimo jiné selhala také na vozech, které řídili Ryan Hunter-Reay a Charlie Kimball.
„Je to škoda. Myslím, že jsme si zasloužili alespoň dokončit závod, zažít čestné kolo a to všechno kolem. Kdo ví, na jaké pozici jsme mohli být. Závodění byla zábava, bylo to pěkné. Podle mého byl náš výkon dobrý. Byli jsme na špici, pár kol a během červených vlajek vedli závod.
Toho masochistického sebevraha, co dělá marketing Hondě, bych chtěl potkat. #Indy500 #Alonso #Honda #fail
— Tomáš Richtr (@TomRichtrF1) May 28, 2017
Bylo velmi hezkým překvapením přijet sem a být konkurenceschopný proti těm všem velkým jménům, velkým chlapům, nejlepším jezdcům na oválech,“ tvrdí Fernando Alonso, který se vyjádřil i na adresu možného startu ve Staré cihelně v budoucnosti.
„Je moc brzy na to něco říct, sotva jsem dokončil závod. Osobně se ale chci rozhodně vrátit. Cítil jsem se konkurenceschopný. Pokud se vrátím, vrátím se znalostmi toho, jak to tu chodí. Podruhé to bude snazší, než to bylo teď. Byla to ale dobrá zábava. Děkuji všem v IndyCar, děkuji Indianapolis a fanouškům, protože to byla jedna z nejlepších zkušeností v mojí kariéře,“ uzavírá pilot McLarenu.
Although @alo_oficial finished the #Indy500 P24, he couldn't resist drinking milk as he finished his final news conference #winnersdrinkmilk pic.twitter.com/caMFVnIBSG
— IndyCar Series (@IndyCar) May 28, 2017
No ten pohled jaky mas je hodne zjednoduseny a tim padem zkresleny. Zkus si najit nejake clanky o tom jak se zavodi na ovalech a co vse hraje roli a pak mozna zmenis nazor.
Mas na to jiny nazor, ok. Ale:
1. Kolikrat se to v prumeru sjede v Indy a kolikrat v F1?
2. Pokud te v Indy zajima vysledek, tak se staci podivat na poslednuch 10 min. protoze jak se zavod vyvijel pred tim neni pro konecny vysledek dulezite. To se v F1 nemuze stat.
Takze to je jen o tom jakemu uhlu pohledu das prednost. Ja davam prednost F1 a proto jsem na techto strankach. Kdo ma radeji Indy at si je opevuje jinde a na F1 se proste nediva. Jak jednoduche.
No právě, faktor náhody v tom hraje docela velkou roli. ALe to v f1 taky, viz odstoupení pro poruchy z prvních míst apod.. O tom to právě je!! To že faktor náhody je v indy větší je jasné, ale neliší se od f1 svou podstatou. Nebo v f1 žluté vlajky kdy se to sjede nejsou??? Fakt že se v f1 nepředjíždí protože to nejde a v indy ano protože to jde dělá z Indy podstatně lepší zábavu!! Takže díky za potvrzení faktu že Indy je lepší než sterilní nic neříkající f1 která obsahuje stejné prvky co Indy akorát se tam politikaří a nepředjíždí.. a když tak s DRS!! haha
Take jsem poprve skouknul cely zavod Indy, a muj nazor? Cely zavod muzes jet prvni a budovat si naskok ale celych 199 kol ti to je prd platne protoze te vzdy pri zlute sjedou. Takze je uplne jedno jak celou dobu jedes, dulezite je jen jedno, kolikaty budes v 200-stem kole.
Semozrejmne je to jen vec nazoru, nekoho zase bavi mnohem vice akce a je mu jedno, ze na konci vyhraje ne nejlepsi ale nejstastnejsi.
No včera jsem to pustil, ale z 200 kol jsem koukal tak na 10-15. Moc mě to nenadchlo a jak už tu bylo napsáno, tak mi ani ty souboje nepřišli moc zajímavé. Když jsem viděl ty bouračky, tak mi to přijde jako zbytečně velké riziko a to nemluvím o zbrklosti Američanů, protože se tam několikrát stalo že auto, které minulo těsně bouračku málem trefilo traťové komisaře, kteří vjížděli na trať. A já osobně budu raději koukat na F1, jak krouží v Monaku než na demolici v Indianapolis, protože o tom podle mě závodění není. Nechci tvrdit, že F1 je lepší nebo horší, protože na to má každý svůj názor, ale já budu raději sledovat F1.
Zase motor? Tak to mohl Alonso zůstat v F1.. 🙂 🙂 🙂 Včera jsem poprvé sledoval celý závod Indy 500. Nic jsem od toho nečekal, protože vůbec nejsem fanouškem oválových závodů. Upřímně nevím co je větší cirkus. GP Monaka je opravdový unikát, který, co se hlavně závodění týče, nemá v kalendáři F1 co dělat. Indy 500 je na druhou stranu pouze blbuvzdorné kroužení po oválu s hromadou objížděcích „manévrů“, které někteří označují za dechberoucí souboje. Občas se závod přeruší hrůzostrašnou havárií, která zase scukne pole do sebe a opět „mega“ napínává jízda ve vláčku a čekání na další karambol. Označení ryzí závodění není na místě. Účastníci by si spíš mohli hodit koustkou, kdo přežije, kdo vyhraje. Jednoduše zde nehraje roli nějaký skill závodníka a čeká se pouze na to, až se něco semele a kdo na tom nejvíc vydělá. Když se jede na jiné trati, tak mi jízda vozů indycar připadá strašně pomalá, líná a prostě to nemá ty koule. Už ani nemluvím o tom, že tam jezdí odpadlíci z F1, dokonce se závodu účastnil i nějaký 50-ti letý důchodce.. Hamilton nejspíš po právu zpochybnil úroveň pilotů v této sérii. Na druhou stratu, čím větší amatéři na startu, tím víc akce, víc soubojů, víc karambolů, no přesně to co chce vidět člověk s odpovídající inteligencí.
Já nevim že furt musí „někdo“ hlasitě a v půlce článků zde publikovaných vyřvávat jak je F1 nudná a korektní, a ostatní odvětví motorsportu zase super zábavné – tak co takhle jít na nějaký web o Indycar a začít tam pět chválu na Indy a kritizovat F1? To by snad dávalo smysl, tohle tady je pouze trolling.
Mě se na Indy nelíbí tuna amerického patosu a patriotismu, auta vypadají hůř než F1 a jsou pomalejší (na okruhu). V F1 se vždy soutěžilo i v rámci konstruktérů, od samotného začátku. V Indycar vám zase kvůli jednotnému šasi a motorům vynikne více zkušenost a talent pilota. V úvahu stojí za to zmínit, že F1 kalendář zahrnuje celý svět, takže přesuny apod. jsou dalšími nároky navíc na všechny okolo auta a týmů. Indycar má zase (subjektivně) zajímavější okruhy a kombinace s ovály je unikátní. Navíc oválové závodění (ať už auta nebo formule) není jen o 2/3/4 zatáčkách a jezdění v balíku, technicky je to dost náročná záležitost.
Všechno má svoje, až mě bude F1 fakt nudit tak si najdu něco jinýho na aktivní sledování, ale nadávat na to, co mě nebaví, rozhodně nebudu. Už nejsem na prvním stupni základní školy.
Odpoledne jsem dobré dvě třetiny VC Monaka prospal. Večer neusnul ani můj otec, což je naprosto nevídané. Tohle srovnání disciplín motorsportu dopadlo pro F1 žalostně. F1 je strojený cirkus nudy, nesympatického pozlátka a politické korektnosti. Indy je bezprostřední, emotivní, přátelská. Tak si představuji ryzí závodění. Uvědomuju si, že srovnání s VC Monaka je pro F1 zvlášť kruté, ale v Indy se toho během posledních 30 kol stalo tolik, co v F1 za několik závodů.