Alonso uznává, že kolize se Strollem byl “nešťastný závodní” incident

Fernando Alonso a Lance Stroll se při nedělním závodě na okruhu Circuit of The Americas dostali ve vysoké rychlosti do kontaktu, když jeli po zadní rovince poté, co pilot Aston Martin udělal pozdní obranný pohyb doleva.

Štítky: Fernando Alonso FIA Lance Stroll Zveřejněno 25. 10 2022 — Jiří Košta

Výsledný kontakt způsobil, že Alonsův vůz směřoval k nebi, než se vrátil na trať, což způsobilo poškození, kvůli kterému se pomalu vracel do boxů. Alonso mohl pokračovat, zatímco Stroll byl vyřazen ze závodu.

Alonso po havárii do vysílačky řekl, že to byl „velmi opožděný manévr“, ale poté, co viděl rozhodnutí, kde komisaři Strollovi udělili trest poklesů tří míst na startu, uznal, že šlo o závodní incident.

„Upřímně řečeno, když to vidíte v televizi, myslím, že je to závodní incident, abych byl upřímný,” řekl Alonso.

„Posouváme se v podstatě současně doleva, a to byl spouštěč všeho. Takže si myslím, že to byl pro všechny velmi nešťastný okamžik.“

Oba jezdci budou společně závodit v Aston Martinu příští sezonu poté, co Alonso na konci srpna podepsal s týmem víceletou smlouvu.

Alonso řekl, že on a Stroll byli po setkání v pohodě, když o incidentu diskutovali, a že to bylo více o sportovních komisařích, než o pilotech.

„Myslím, že jsme ten incident viděli stejnýma očima. Naši sportovní ředitelé to vidí úplně jinýma očima!”

Na otázku, zda si myslí, že se Stroll posunul trochu pozdě, aby uhájil pozici, Alonso odpověděl: „Jistě, ale když jste na 300 [km/h], ty pohyby jsou hrozně rychlé. O 200 metrů se pohnete během desetiny.

„Pokud je to zpomalené a posouváte snímek po snímku, bude se pohybovat o něco později než já. Pokud jedete normální rychlostí, vidíte obě auta víceméně současně. Proto si po zhlédnutí v televizi myslím, že není nic, co byste mohli udělat jinak.”

Alonso přiznal, že nehoda nebyla nepříjemná a prozradil, že se obával, že jeho auto míří k plotu na levé straně trati.

„Myslel jsem si, že jsem mnohem víc nalevo, a samozřejmě, když trefíte boční plot, ten kovový, pak se otočíte ve vzduchu o 360 stupňů,” řekl Alonso.

„Takové nehody v IndyCar vidíte často a jsou docela nebezpečné. Myslel jsem, že jsem skončil na tom plotě. Když pak auto přistálo na trati, myslel jsem si, že je to dobré, to je všechno bezpečné.”

Alonso si myslel, že se jeho auto určitě porouchá, ale nejenže mohl pokračovat v závodě poté, co dostal přední křídlo, dokázal dojet až na sedmé místo. Trest od FIA nepočítaje.

„Byl jsem překvapen, když vyměnili pneumatiky, křídlo a poslali mě na trať. Řekl jsem si dobře, je to jen test, ale zavolají mě v příštím kole nebo cokoli jiného, ​​ale zjevně ne, auto bylo v pořádku, když ho vizuálně zkontrolovali, bylo vše v pořádku, takže jsme pokračovali.

Druhou špatnou zprávou bylo, že dojedeme do konce s tou sadou tvrdých pneumatik a do konce zbývalo 32 kol, což jsem si myslel, že nikdy nezvládneme.”

Volkswagen zrychluje, do roku 2025 chce být před Teslou