Alonso uvažoval o výměně motoru, je rád, že se pro ni nerozhodl

Alonso se starším motorem vybojoval šesté místo, devátý Räikkönen se potýkal s nedotáčivostí.

Štítky: Fernando Alonso Ferrari Kimi Räikkönen Pat Fry Zveřejněno 1. 11 2014 — Filip Fikejz

Alonso se starším motorem vybojoval šesté místo, devátý Räikkönen se potýkal s nedotáčivostí.

Oba jezdci Ferrari se v kvalifikaci na Velkou cenu USA v Austinu vešli do první desítky. Fernando Alonso obsadil šestou příčku, Kimi Räikkönen devátou.

Alonso přiznal, že před závodním víkendem uvažoval o výměně motoru. „Ztrácíme několik desetin sekundy na motoru, protože po poruše v Monze máme určitá omezení,“ vysvětlil. „Minulý týden jsme diskutovali o použití šesté pohonné jednotky a startu z boxové uličky, jako to čeká Red Bull, nebo o použití velmi starého motoru s nižším výkonem, ale zase bychom nemuseli získávat tolik pozic.“

Nakonec se dvojnásobný mistr světa se svými inženýry rozhodl pro druhou možnost, byť vede ke ztrátě na výkonu. „Děláme všechno, abychom nepoužili šestý motor. Pokud to zvládneme tady a v Brazílii, nesmíme mít penalizaci v Abú Dhabí, protože tam jsou dvojnásobné body,“ uvědomuje si. „Máme k dispozici lepší motor. Musíme si ho schovat do Abú Dhabí, takže musíme zvládnout tyhle závody. Myslím, že to bude OK. Dnes jsme pravděpodobně ztratili, ale pořád jsem na slušném šestém místě. Raději odstartuji odtud než zezadu.“

Španěl si pochvaloval, že má Okruh Amerik  lepší přilnavost než v předchozích letech, na druhou stranu jezdec pozoruje větší opotřebení pneumatik, takže očekává více zastávek než dvě. Nepředpokládá, že pokles teploty a na dobu závodu předpovídaná změna směru větru výrazněji ovlivní strategii.

Podle Räikkönena se vůz choval lépe než v pátek, Fin je spokojenější s vyvážením, ale stále se mu nepodařilo zajet čisté kolo. „Z nějakého důvodu jsme nedokázali vyřešit problémy s přední částí. Ve všech sektorech má auto tendenci klouzat a být nedotáčivé,“ upozornil. „To je bohužel dost omezující faktor, není to ideální. Ale v závodě uděláme maximum s tím, co máme k dispozici. Věřím, že když budeme dál pracovat, den ode dne se budeme zlepšovat a brzy najdeme řešení.“

Hlavní inženýr Pat Fry upozornil, že v první části kvalifikace bylo těžké ohřát pneumatiky střední směsi, zatímco s měkkými nebyl problém. „Stejně jako v Soči i tady budou pneumatiky hrát klíčovou roli, i když scénář je velmi odlišný. Očekáváme, že měkká směs se bude rychle opotřebovávat, zatímco tvrdší nám umožní jezdit delší stinty. Závod musíme stavět na startu, spolehlivosti a práci v boxech, pokusíme se získat několik míst,“ slíbil.

Diskuse k článku

Napsat komentář