Alonso přišel o stupně vítězů kvůli dílu za 30 korun

I když předpověď Fernanda Alonsa na pole position ve Velké ceně Austrálie v roce 2022 mohla být trochu ambiciózní, i když jeho víra, že mohl dostat Alpine na pódium v Melbourne v den závodu, byla zcela logická na základě toho, jak se odvíjel závod v Albert Parku.

Štítky: Alpine Fernando Alonso Otmar Szafnauer Zveřejněno 14. 04 2022 — Jiří Košta

Podle přesvědčení technického šéfa Pata Frye, by to byla pro Alonsa druhá řada na startu. Každopádně s ohledem na vývoj situace v Austrálii by byla naděje na stupně vítězů vysoká.

Existovala naděje se dostat před Maxe Verstappena, jenž odstoupil pro technické problémy. Možnost skončit před vozy Mercedesu také žila, což znamená, že kdyby vše vyšlo, bylo z toho minimálně třetí místo.

„Abych byl upřímný. Je těžké přijmout, že všechno jde v tuto chvíli špatným směrem. Pódium by bylo snadné, když vypadl Max. Díky Georgovi na pódiu si myslím, že jsme byli na tomto okruhu mnohem rychlejší než Mercedes. Takže jsme ztratili příležitost.”

Szafnauer řekl, že selhání, které poslalo Alonsa do bariér, bylo způsobeno částí, která stojí přibližně do třiceti korun.

„Byl to kroužek na olejovém těsnění. O-kroužek byl našroubován, olej vytekl. Máme bezpečnostní režim, který se snažil zachránit motor, takže když uvidíte pokles tlaku oleje, spustí se bezpečnostní režim a to se stalo. Takže oprava byla výměna čistě o-kroužku.

Kdybychom se kvalifikovali tam, kde jsme se kvalifikovat mohli, byl by to pro Fernanda úplně jiný závod,” řekl Szafnauer.

„Začal by na středních jako všichni ostatní kolem něj, nebyl by zachycen Safety Carem, měl by dobrou šanci bojovat s nejlepšími čtyřmi kluky.”

Místo toho Alonso pro první stint nasadil tvrdé pneumatiky, startoval z 10. místa a zůstal zpočátku za AlphaTauri Pierra Gaslyho.

„Protože startoval z 10. místa s rychlým vozem pod ním, strategie byla dostat ho na tvrdou sadu brzy s vědomím, že všichni ostatní budou na střední. Pole se otevře, když se dostanou do boxů, a pak se tempo auta zrychlilo, aby s nimi mohl bojovat.”

Alonso navrhl, že Alpine mohl vydržet na trati až do 42. kola z 58kolového závodu. Ale Safety Car ve 23.-26. kole při nehodě Sebastiana Vettela, dal dohromady pole. Alpine tehdy nemohl zajet do boxů – 35 kol na středních by bylo nemožné. Španěl tak musel zůstat na trati.

Po odstoupení Verstappena zajel do boxů, ale ze 14. místa se příliš posunout nedokázal, při pokusu o to si poškodil pneumatiky a nakonec udělal pozdní zastávku v boxech.

„Měli jsme před sebou čtyři auta, měli jsme vlak DRS,“ řekl Alonso.

„Pokud jsou jeden po druhém, porazíte je. Ale pokud jsou čtyři a všichni otevřou DRS, je to nemožné a zničili jsme pneumatiky.”

Odchýlit se od startovní strategie dávalo Alpinu za daných okolností smysl. Držet se u Safety Caru byla jediná logická výzva. Vstup VSC byl podobně logickým bodem vzdát se plánu A. Ale ironicky, rozdílné výzvy ve dvou z těchto styčných bodů by Alonsovi rozhodně přinesly lepší výsledek.

V přímém boji podle stejné strategie z 10. místa na startovním roštu by se za normálních okolností dostal závodník Alpinu na sedmé místo v cíli.

BMW ukončí výrobu revolučního i3 už v červenci