Alonso porovnává jak fungují různé týmy McLaren či Ferrari
Dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso si během své rozsáhlé kariéry zazávodil hned za několik týmů. Španělský matador nyní poukazuje na největší rozdíly mezi Ferrari a McLarenem, tedy mezi týmy, se kterými strávil většinu času svého působení v F1.
Fernanda Alonsa čeká devatenáctá sezona ve formuli 1 a bude to s týmem Alpine (dříve známý jako Renault). Pro Španěla se jedná o třetí působení ve stáji z Enstone. Během příprav na rok 2022 si Španěl našel čas a rozpovídal se také o svém působení v jiných týmech.
Mistr světa z let 2005 a 2006 debutoval s Minardi, s týmem, který byl na samém chvostu pole a v roce 2001, kdy do F1 přišel právě Alonso málem zkrachoval. Stáj zachránila koupě Paula Stoddarta, i přesto jel tým do Austrálie bez jakéhokoliv předsezonního testování.
Postupem času se přes Renault Alonso dostal do Ferrari a McLarenu, dvou nejlegendárnějších stájí ve formuli 1. U Italů strávil španělský závodník pět let v kuse (2010-2014), v McLarenu závodil Alonso v roce 2007 a poté v letech 2015-2018.
„Oba týmy jsou součástí formule 1 a tento sport je opravdu dramatickým způsobem potřebuje. Z historického hlediska ale tyto stáje fungují s naprosto odlišnou filosofií. V Renaultu a ani v jiných týmech člověk tohle nezažije.
Ferrari je hodně italské, každý se tam zná a lidé mezi sebou hodně komunikují. Řekl bych, že zaměstnanci Ferrari se vnímají spíše jako přátelé, nebo rodina. Je to skvělé, ale často to vedlo k různým zmatkům a ztrátě koncentrace.
Když jsem za Ferrari závodil, vše bylo velmi emotivní, fungovali jsme tak celých pět let, když se nám dařilo, byli jsme velmi šťastní, ale když to nebylo dobré, byla i v týmu velmi ponurá nálada, která nás paralyzovala i do dalších závodů,“ popisuje fungování Ferrari Alonso.
„McLaren je zase přesný opak – tým řídí vážní a precizní lidi se smyslem pro detail. Za mého působení v týmu byl ale zase problém v komunikaci, moc lidí nesdílelo své názory a nápady, což bylo velmi špatné a zpomalovalo to celý pracovní proces.
Je to zkrátka typické britské prostředí plné profesionálů. Dnes je McLaren možná už trochu jiný, musí být – změnil vedení, najal nové a mladé piloty a věřím, že to celkové dynamice týmu rozhodně pomohlo,“ zamyslel se o svém bývalém zaměstnavateli Španěl.
Alonso také dodal, že ani jeden způsob práce není dobrý, ale ani špatný. Ferrari a McLaren jsou podle dvojnásobného šampiona extrémní protiklady, kterým jde ale o tu samou věc, a to je vyhrát mistrovství světa s nejlepšími jezdci a autem.