Alonso otáčí: Nepřestanu závodit, dokud nedosáhnu dobrých výsledků!
Fernando Alonso pozměnil svá tvrzení o možném konci ve formuli 1 po letošní sezoně. Španěl je nyní rozhodnut pokračovat, dokud nedosáhne dobrých výsledků, které si podle sebe zaslouží. Kooperace McLaren-Honda zatím nefunguje. Vidí to všichni. Odborníci z řad pozorovatelů, konkurenti, široká veřejnost, ale i samotný tým. Před letošními barcelonskými testy se očekával další výkonnostní posun.…
Fernando Alonso pozměnil svá tvrzení o možném konci ve formuli 1 po letošní sezoně. Španěl je nyní rozhodnut pokračovat, dokud nedosáhne dobrých výsledků, které si podle sebe zaslouží.
Kooperace McLaren-Honda zatím nefunguje. Vidí to všichni. Odborníci z řad pozorovatelů, konkurenti, široká veřejnost, ale i samotný tým. Před letošními barcelonskými testy se očekával další výkonnostní posun. Samotná stáj si malovala přinejmenším boje o stupně vítězů. Avšak tento cíl se s počátkem nové sezony zase vzdaluje. A to je další rána pro dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa.
„Chci vítězství a pódiová umístění, a pokud to nepůjde, pokusím se o to další rok,“ prohlašoval sebevědomě pětatřicetiletý Španěl, který má s McLarenem platnou smlouvu do konce letošní sezony. „Dodává mi to větší motivaci pokračovat. Nepřestanu závodit, dokud nedosáhnu dobrého výsledku, což je myslím něco, co si zasloužím.“
Dva problémy s elektronikou během jediného testovacího segmentu, pouhých 43 odjetých kol a jedenáctý nejrychlejší čas ze třinácti účastníků toho dne. Taková byla pozice Fernanda Alonsa po závěrečném dni testů v Barceloně. Navíc McLaren jako tým odjel v součtu osmi dní nejméně kol ze všech. To nejsou příliš světlé vyhlídky do sezony 2017.
Bude Ferrari zase vyhrávat? Z týmu sálá nadšení, to ale mírní historie i fakta
„Máme jen jeden problém, a tím je pohonná jednotka. Není spolehlivá a není ani výkonná. Jsme na rovinkách o 30 km/hod pomalejší,“ uvedl Alonso. Toto vyjádření tak jen potvrzuje slova závodního ředitele týmu Érika Boulliera, který nedávno tvrdil, že je Honda pod maximálním nátlakem, aby přišla s řešením problému týkající se spolehlivosti.
Britská stáj čeká na vítězství od roku 2012, a i proto měla být nová pravidla jakýmsi záchranným kruhem při cestě zpět na vrchol. Avšak uvnitř týmu už tuší, že to na čas budou muset odložit. „Tento ročník bude daleko více frustrující, jelikož v důsledku změn regulí máte nemalé naděje a myslíte si, že můžete zmenšit ztrátu. Cítím se být nejrychlejším pilotem startovního pole a jediné co potřebuji, je motor, který je na rovinkách stejně rychlý jako ty ostatní,“ tvrdí bez ostychu pilot McLarenu.
Taková slova španělského závodníka bezpochyby jen zvyšují míru tlaku, který je na japonské motoráře vyvíjen. Zak Brown, výkonný šéf McLarenu, však ujišťuje o pevnosti pouta mezi týmem z Wokingu a dodavatelem pohonné jednotky. „Máme dlouhodobou smlouvu. Spolu jsme vyhráli spoustu šampionátů. My máme ty správné lidi, oni mají ty správné lidi, takže přes to všechno budeme i nadále spolupracovat.“
Čtěte dále: Honda už ví, co stálo za problémy během testů
“It’s not been an easy period, but we’re motivated as ever to get back on track.” Read the team’s testing wrap up: https://t.co/MIBO2i84bZ pic.twitter.com/4Zk8rCbD7L
— McLaren (@McLarenF1) 10. března 2017
Diskuse k článku