Alonso odjel letošní nejlepší závod, Räikkönen s poškozeným vozem na body nedosáhl

Fernando Alonso je velmi spokojený s tím, jak se mu v Německu dařilo, na druhé straně je Kimi Räikkönen zklamaný kvůli kolizím s ostatními piloty.

1 Štítky: Fernando Alonso Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 20. 07 2014 — Jan Pastorek

Fernando Alonso je velmi spokojený s tím, jak se mu v Německu dařilo, na druhé straně je Kimi Räikkönen zklamaný kvůli kolizím s ostatními piloty.

Alonso startoval v Hockenheimu ze sedmé pozice a cíl viděl jako pátý. „Myslím, že páté místo bylo dnes maximem. Jsem velmi potěšený a spokojený. Rakousko bylo doposud mým nejlepším závodem sezóny, ale teď je to asi tento, protože byl hodně komplexní.“

„Bylo třeba zvládnout start, palivo, pneumatiky, změnu strategie, souboje. Byl to velmi komplexní závod, těžko zvládnutelný. Jsem spokojený.“

Původně chtěl jet Španěl na dvě zastávky, ale ukázalo se, že by mu nevydrželo obutí. „Na začátku jsme měli v plánu dva pit stopy, ale v polovině závodu jsem se zeptal, jak jsou na tom s pneumatikami ostatní, protože jsem cítil, že bychom se trápili, pokud bychom jeli na dva, takže jsme přešli na tři.“

„V tu chvíli jsme asi trochu překvapili Red Bull. Předjeli jsme je během zastávek a na konci jsme neměli rychlost na boj se Sebastianem, ale měli jsme rychlost na boj s Danielem. Měl jsem čerstvé pneumatiky, takže výhoda byla na mé straně, auto na tom bylo lépe. Trvalo to pár kol, ale také jsem za ním trochu šetřil palivo.“

To Räikkönen svůj víkend za nejlepší označit nemohl. Kvůli poškozenému vozu nemohl jet tak, jak chtěl. Nejdřív mu přední křídlo ve Spitzkehre poškodil Hamilton, k další kolizi pak došlo, když ho předjížděli Alonso a Vettel. Fin byl pokaždé uprostřed a nemohl nic dělat. Přesto si nestěžuje, byly to normální závodní incidenty.

„Bylo to OK, ale když jsem uprostřed, nemůžu se nikam hnout,“ vysvětloval. „Skončil jsem v sevření. Nebylo to moc, ale stačilo to na poškození křídla. Víc doleva jsem jet nemohl, protože jsem tam měl auta.“

Poškozené přední křídlo mělo nižší přítlak, což znamenalo zásadní dopady na celý závod. „Mysleli jsme si, že jsme zvolili správnou strategii, ale narazili do mě dvakrát, skončil jsem mezi dvěma vozy a poškozeným křídlem. Krajní plát upadl.“

„To nepomohlo. Zabil jsem levou přední pneumatiku. Pneumatiky byly pořád OK kromě přední levé. Takže jsem nemohl jet tak dlouho, jak jsem chtěl na super měkkých, prostě jsem ztratil výkon kvůli poškození vozu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář