Alonso nastínil plán, jak se dostat do stoprocentní formy
Dvojnásobný mistr světa původně avizoval, že mu potrvá maximálně čtyři závody, než bude schopen jet na maximum. Alonso však nyní celou situaci přehodnotil a podle vlastních slov bude potřebovat ještě několik závodů, než se dostane do tempa. Zároveň uvedl, že Alpine je téměř připraven na boj o titul.
Přestože strávil Alonso poslední dva roky mimo prostředí F1, většina expertů, médií a možná i samotný pilot předpokládali, že bude Španěl pokračovat na té samé úrovni, kde v roce 2018 přestal, a že bude lídrem týmu Alpine.
To se ale nestalo. Alonso od svého návratu získal zatím jen pět bodů a na svého týmového kolegu Estebana Ocona ztrácí jak v kvalifikacích, tak i samotných závodech. Mistr světa z let 2005 a 2006 přiznal, že v královně motorsportu očekával snazší adaptační proces.
Rosberg o Extreme E: Je to náročné, protože nikdo nerozumí autům správně. Máme přístup po vzoru F1
Alonso tak nyní přehodnocuje své původní tvrzení, ve kterém prohlásil, že mu budou stačit tři, čtyři závody, než bude plně při síle. Po Monaku se Alonso svěřil, že bude potřebovat více času a výkony, na které jsme byli zvyklí, začne podávat až v Rakousku.
„Není to tak, že bych si myslel, že výsledky přijdou automaticky. Věděl jsem, že budu muset absolvovat hodně hodin v simulátoru a testováním, které jsem vloni podstupoval. Stále se snažím vozu porozumět a maximalizovat jeho potenciál.
Myslím, že to má co dělat i s filosofií tohoto týmu. Když sem přišel někdo nový, trvalo mu docela dlouho, než si na auto zvykl. Obvykle byla dobrá sezona až ta druhá. S týmem pracujeme na řešení, ale asi to zabere více času, než jsem si původně myslel.“
Alonso se také zaměřuje na větší obrázek týmu. Podle dvojnásobného šampiona je Alpine téměř na konci své vývojové cesty, kdy bude moci bojovat o mistrovství světa.
„Řekl bych, že už jsme z 90 % připravení. Stále jsou ale věci, které musíme zlepšit. I top týmy se v minulosti dopustily několika chyb, například pit-stop Mercedesu před dvěma lety, který trval přes třicet sekund. Dnes je již docela známý.
Jsou to případy, které se musí stát, abyste se z nich poučili a když k tomu dojde, musíte udělat několik změn ve struktuře a organizaci týmu a vrátit se příští závod silnější,“ popisuje Španěl.
„My už tolik chyb neděláme, takže si myslím, že tým je v docela dobré pozici. Stále se ale objevují nové situace, ze kterých se učíme a tyto znalosti poté uplatňujeme v dalších závodních víkendech.
V této sezoně nás ještě čeká osmnáct závodů, a to nám dává dalších osmnáct příležitostí se krok za krokem mírně zlepšovat,“ uzavřel Alonso.