Alonso by neměl nazývat F1 nudnou, když v seriálu Le Mans jezdí bez soupeřů

Když Alonso oficiálně deklaroval své chystané loučení s formulí 1, zdůraznil, jak šampionát miluje. Ale jen o pár hodin později do formule 1 opět šťouchl s tím, že hlavním důvodem odchodu je "nuda" a "předvídatelnost". A to je podle jeho někdejšího týmového kolegy u McLarenu Jensona Buttona chyba.

Štítky: Fernando Alonso Jenson Button Toyota WEC Zveřejněno 19. 08 2018 — GPF1.cz

Jenson Button současné vyzývá, že zlepší-li se forma McLarenu, lidé by měli věřit Alonsově návratu do formule 1.

“Záleží vždy na konkrétním člověku, ale myslím, že je dobrý nápad nechat si na jeden rok otevřená vrátka,” řekl Button. “Jestli začne McLaren vyhrávat závody, Alonso se do formule 1 určitě vrátí.”

Alonso uvedl, že nuda na závodní dráze a předvídatelnost jsou hlavními důvody pro jeho rozhodnutí.

“Asi to nebyl úplně nejlepší komentář,” reagoval Button. “Tedy to, že závodění je nudné. Myslím tím, že on závodí v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, a jediným jeho soupeřem je posádka týmových kolegů. Chápete, co mám na mysli? Myslím, že takto se to říkat nedá. Ale asi ho chápu.

Kdyby bojoval o vítězství, užíval by si to podstatně více. Když bojuje neustále ve středu pole, po chvíli to začne nudit,” řekl Button o Alonsovi, kterého označil za nejtěžšího týmového kolegu své kariéry.

Button ještě v sobotu předpověděl, že Alonsova Toyota vyhraje šestihodinový závod na Silverstonu s náskokem čtyř kol. Nejrychlejší kolo v závodě měla Toyota o 2,4 sekundy rychlejší než nejbližší vůz LMP1 Rebellion Racing. Rychlejší byla navíc druhá posádka Toyoty (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López), o více než 0,3 sekundy. Stejná posádka navíc vyhrála kvalifikaci, byla o 0,4 sekundy rychlejší než posádka Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Fernando Alonso. Závod ale vyhrála Alonsova posádka, náskokem pěti kol na nejbližšího soupeře, Rebellion Racing. A to navzdory tomu, že pořadatelé uvolnili některé technické parametry nehybridním vozům, aby se přiblížily více Toyotě.

Diskuse k článku

Napsat komentář