Alonso zvažuje odchod z F1

Podle pilota McLarenu to už ve formuli 1 "není jako dřív", a technika za to nemůže.

10 Štítky: Fernando Alonso McLaren Zveřejněno 25. 07 2015 — Tomáš Bohuslav

Po nevydařené kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska nešetřil španělský pilot kritikou na současnou formuli 1.

Dvojnásobný šampión prožívá z pohledu sportovních výsledků jednu z nejhorších sezon ve své kariéře. Po devíti odjetých závodech má kontě pouhý jeden za bod za desáté místo v cíli GP Velké Británie a vidina na lepší zítřky je v nedohlednu. Není proto divu, že je Španěl nastalou situací poněkud frustrován.

A ačkoliv si podle svých slov druhé angažmá u týmu McLaren užívá, současný stav královny motorsportu se mu pranic nelíbí.

„Miluju motorsport, všechny kategorie, a je pravda, že F1 není stejná nebo tak vzrušující jako v minulosti – aspoň ne pro mě, jezdit s vozy, které jsou o dvě nebo tři vteřiny rychlejší než vůz GP2,“ nechal se Alonso slyšet v paddocku maďarské GP.

„V tuhle chvíli tu je obrovská motivace a fantastický projekt, kterého se s McLarenem-Hondou účastním. Moje první motokára byla replika mclarenu-hondy, a teď jsem ve skutečném mclarenu-hondě, takže si užívám proces, jak se stát konkurenceschopnými, když začínáte úplně od začátku.“

„Ale bez možnosti tetovat, s těmito pneumatikami, omezeními, představeným kalendářem pro příští rok, tu existuje pokušení dělat jiné kategorie, to je pravda,“ řekl.

Podle Alonsa tkví hlavní problém současné F1 v jejích striktních pravidlech: „Dříve to byla větší zábava, ale nemyslím si, že je to kvůli tomu, že máme více senzorů nebo více informací. Předtím jsme měli svobodu, co se týče testování a také co se týče zlepšování vozu. (Tehdy) jste v první polovině sezony zjistili, že vůz není konkurenceschopný, a pak jste přišli s nějakými řešeními a mohli jste skončit konkurenceschopní.“

„Mercedes teď vyhraje všechny závody a Manor bude ve všech závodech poslední, ať už je počet senzorů a zapojení jezdce nebo týmu jakýkoliv. Není to o množství informací.“

„Během sezony máme svázané ruce, takže když vyjedete v Barceloně nebo v Jerezu k prvnímu testu, hodíte si mincí, a pokud je auto konkurenceschopné, budete mít dobrou sezonu, a když ne, sezona bude špatná.“

Závěrem nicméně rodák z Ovieda všechny své fanoušky uklidnil: „Svůj sport miluju, však víte. Nezáleží, jestli jste poslední, patnáctý nebo na pole position, chcete jezdit a užívat si to tam.“

Diskuse k článku

10 komentářů: “Alonso zvažuje odchod z F1”

  1. Esprit napsal:

    No ja jsem zvedavej jestli mu ta loajalita vydrzi. A radil bych mu to. Kdo jinej je bude porazet- mercedes a ferko. RedBull a oni.
    Maji vaznej problem, ale verim, ze to daji do kupy. Pristi rok uz to bude dojizdeni tam kde ted pravidelne (stupne vitezu po haluzi) a dle meho az sezona 2017 budou tam kde maji byt. Kdy zacal vyvijet motr Mercedes a kdy k tomu poprve sedli u Hondy? Pamatujeme si prvni rok ostatnich staji a to taky mozna meli vzhledem k McL dnes, delsi cas na vyvoj. Neni to fer chtit po nich letos spicku a stred by byl zase z rise snu a na pohadky neverim.
    dokonce logicky mi prijde, ze by je taky nemuseli dohnat nikdy- porad jim ten rok na trati co prisli pozdeji bude chybet. Ostatni taky nespi. Takze oni potrebovali jit cestou rizika- dohnat to. No a to jsou ty problemy. Takze pokud nejsou uplne vedle, ale koncept je OK, tak je dozenou. Horsi by bylo, kdyby vedle byli a zacinali makat na jinym konceptu. To bych pak neveril, ze to kdy stahnou a Honda by byla nucena s ostudou zmizet.
    A jak je to vubec s volnosti u vyvoje motoru? Chapu zapracovani novych soucastek do motoru v sezone. ale jestli muze Honda vyrabet v tovarne treba dalsi 2 koncepty jen tak. Jenomze kdyz to pak nemaji kde spojit (nemuzou testovat), protoze je to tak slozity. Driv jim motorova brzda stacila. Dneska treba ve fabrice neodsimuluji ani polovinu pres ty ruzny rekuperace. Ale do toho nevidim, tam se nedostane nikdo z nas jak skutecne pracuji

  2. alberto.ascari napsal:

    Chybí jim 120 HP na Mercedes. Sám Boullier se přiznal. Škoda, že dva mistři světa ukončí své kariéry na 17. 18. místech. Pokud vydrží do roku 2017., možná už nebudou backmarkery, ale posunou se do středu pole, jenže nečekám že by se Ferrari, Mercedes a Renault vrtali v pr.. pardon v nose po tu dobu kdy bude Honda (doufejme) usilovně pracovat.

    Myslím, že jsme všichni vkládali velké naděje do červenobílé vzpomínky pod názvem Marlboro McLaren Honda, není to ono, ani zdaleka ne…

  3. vocho67 napsal:

    Testovat můžou, na válcích.
    Loni to dost pomohlo.

    toorek:
    „Ale bez možnosti tetovat,…“
    tak snad aspoň to tetování by jim mohli dovolit

  4. Mansell napsal:

    Tak ono Mercedes nejenže testoval dlouho před Hondou, ale (předně a to je asi hlavní důvod jejich úspěchu, vytvářel pravidla pro motory) co se týče kapitálu, tak taky ten má Mercedes o dost větší. Ale fandím aby se Honda z toho co nejdříve dostala a začala zatápět aspoň týmům ze středu pole.

  5. Mansell napsal:

    Tak ono teď auto jim jaksi nejede. Sice se to zlepší, ale bude to ještě nějaký ten pátek trvat

  6. alberto.ascari napsal:

    kundalini_it:
    Vzlyk, vzlyk, vzlyk. Třeba takové sezony 2000-2005 kdy MS udělal tituly levou zadní byly z jeho pohledu lepší? Když Ferrari třeba 24hodin denně testovalo za továrnou?To bylo taky lepší?Měl by si zamést před vlastním prahem. Všichni v minulé sezoně začínali od nuly, ale nikdo nepostavil tak totálně nekonkurenceschopné auto, jako duo Honda McLaren. Prskat a prskat to umí Alonso náramně, ale nevidí si na špičku nosu. Když se mu F1 nelíbí, nikdo ho tu nedrží.

    2005 byl Nandův první titul, pokud dovolíš.

    Honda promarnila 2 roky po které Mercedes zběsile testoval a proto se mu dneska všichni dívají na záda. Kdyby nasadili tuto PJ do Civicu a točili to 24/7 celý rok na Fukušimě, tak jsou dneska jinde. Na prvních testech odjeli 10 z možných 140 kol. Je potřeba nechat šasi (není nejhorší) být a pracovat jen a jen s PJ dokud se neuzavřou specifikace v roce 2017. A s touto spolehlivosti jsem velmi na pochybách, že se přiblíží Renaultu,

    Co se týče Alonsa, takovýhle kecy o fňukání si nech na doma, stále je to jeden z nejlepších pilotů na gridu. Že chtěl do McL Honda, to je jasné, vždy byl velkým fandou Senny a McL Hondy. Že to Japonci tentokrát podcenili, bohužel, je to tak. Ještě kdyby aspoň odstavili toho šaška Araiho od mikrofonů, ať nedělá ostudu, nebo aby aspoň mlčel.

  7. kundalini_it napsal:

    Vzlyk, vzlyk, vzlyk. Třeba takové sezony 2000-2005 kdy MS udělal tituly levou zadní byly z jeho pohledu lepší? Když Ferrari třeba 24hodin denně testovalo za továrnou?To bylo taky lepší?Měl by si zamést před vlastním prahem. Všichni v minulé sezoně začínali od nuly, ale nikdo nepostavil tak totálně nekonkurenceschopné auto, jako duo Honda McLaren. Prskat a prskat to umí Alonso náramně, ale nevidí si na špičku nosu. Když se mu F1 nelíbí, nikdo ho tu nedrží.

  8. The_NooB napsal:

    Svatá pravda. Akorát by už všichni v McLarenu mohli přestat tvrdit, jak si to užívají. Považovat každý bod za úspěch není nic pro mistra světa a dvojnásobného mistra světa. Koneckonců to není nic pro McLaren-Honda, každý v koutku duše čekal, že se jim podaří navázat na minulost. Třeba se to ještě povede. V současné situaci je mi Jensona a Fernanda líto. Jak Fernando řekl, není to (jako dříve) o tom, jak moc můžou jezdci pomoct s nastolením konkurenceschopnosti. F1 jde do prdele, nešťastná událost okolo Julese tomu ještě vydatně pomůže. F1 pro mě skončila sezonou 2008. Ale i přes upadání jsem se díval na dost závodů, až v sezoně 2014 jsem se díval jen občas. Ale letos už prostě nesleduji. Satelit nemám (TV používám téměř pouze na sport), a na internetu v těch pofidérních kvalitách se nemá cenu dívat – obsah závodů za to prostě nestojí. 🙁

  9. snebka napsal:

    Má pravdu to se musí uznat. Na druhou stranu by mi nevadilo kdyby uvolnil cestu Vandoornovi 🙂

  10. toorek napsal:

    „Ale bez možnosti tetovat,…“
    tak snad aspoň to tetování by jim mohli dovolit 😉

Napsat komentář